כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הבושה והחרפה

שערוריית השוחד של בכירים באירופה: 600 אלף יורו במזוודה

המשטרה הפדרלית הבלגית חושפת מזוודה מלאה ב-600,000 יורו, הקשורה לשערוריית השוחד של קטאר. ארבעה דיפלומטים בכירים מואשמים בלקיחת לפחות 1.3 מיליון יורו כשוחד מבכירים קטארים כדי לקדם חוקים שחשובים לקטאר וכדי למנוע חוקים נגד קטאר

שערוריית השוחד של בכירים באירופה: 600 אלף יורו במזוודה
הכסף שנמצא במזוודה צילום: משטרת בלגיה

חברת הפרלמנט היוונית אווה קאילי, שהפכה לפנים של שערוריית השוחד בפרלמנט האירופי, תשהה לפחות שבוע נוסף במעצר לפני שתשתתף בדיון לגבי הארכת מעצרה, כך אמר עורך דינה.

סגנית נשיא הפרלמנט האירופי לשעבר של האיחוד האירופי בת 44, פרנצ'סקו ג'ורג'י, בן 35, חבר הפרלמנט לשעבר פייר אנטוניו פנצרי, והלוביסט האירופי ניקולו פיגה-טלמנקה מואשמים כולם בשחיתות, הלבנת הון ופשע מאורגן.

הארבעה נעצרו בסוף השבוע שעבר על ידי חוקרים שתפסו גם מזוודה מלאה במזומן שנמצאה בבריסל בבית אביה, יחד עם ראיות נוספות לשוחד. המשטרה פרסמה תמונות של כסף מזומן שלדבריה שימש לשחד ארבעה בכירים באיחוד האירופי. תמונות שפורסמו ביום רביעי בחשבון הפייסבוק של המשטרה הפדרלית הבלגית הראו את המזוודה, בסך הכל נתפסו 1.3 מיליון יורו.

הכסף שנמצא במזוודה: צילום המשטרה הפדרלית של בלגיה

חוקרים בלגים אומרים שהכסף שקיבלה הקבוצה מפקידי 'מדינת מפרץ' (קטאר,) כחלק מתוכנית לקניית השפעה בפרלמנט האיחוד האירופי. קאילי הכחישה מעורבות בשוחד, קטאר הכחישה כי היא ה"מדינה במפרץ" המעורבת בתוכנית.

על פי הדיווח בבלגיה, אביה של קאילי נשא את התיק עם שטרות של כ-650,000 יורו, הוא נעצר על ידי בלשים בבריסל בירת בלגיה. השוטרים חיפשו בבית ומצאו עוד ראיות לשוחד. הקבוצה מואשמת בכך שלקחה את הכסף ומתנות אחרות בתמורה לניסיון הטיית דיונים בפרלמנט האירופי לטובת קטאר. בצווי מעצר ישנן גם טענות לתשלומי שוחד ממרוקו. ממשלת מרוקו לא הגיבה לפרסומים לבקשת תגובה מסוכנות הידיעות רויטרס.

הכסף שנמצא במזוודה: צילום המשטרה הפדרלית של בלגיה

שוחד יורו בלגיה קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד