י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נשיא אוקראינה הוזמן לסקווירא

העסקן החסידי נפגש עם זלנסקי: "האבטחה עליו מטורפת"

העסקן החסידי ר' משה מורגרטן מברוקלין ניו יורק, נפגש אמש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בקייב. את הפגישה ארגן אביו של זלנסקי. מורגרטן העניק לזלנסקי מזוזה עם שמו חרוט עליה בכסף. הנשיא זלנסקי היהודי הודה לו על המתנה ואמר כי הוא בטוח שהמזוזה תשמור עליו

העסקן החסידי נפגש עם זלנסקי: "האבטחה עליו מטורפת"
הרב מורגרטן בקייב והמזוזה שנתן לזלנסקי צילום: באדיבות המצלם

העסקן החסידי הנודע בעולם ר' משה מורגרטן נפגש אתמול (רביעי) עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בקייב הבירה בשיא המלחמה. את הפגישה ארגן אולכסנדר זלנסקי, אביו של הנשיא, אשר קיבל השראה מעבודתו של ארגון 'צדק' בראשו עומד משה מורגרטן שמסייע רבות לאנשים בצרה, פעל לסייע לפליטים אוקראינים ושליחת עשרות אמבולנסים למדינה שנמצאת תחת מתקפה חסרת רחמים מאז תחילת הפלישה הרוסית בפברואר האחרון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ר' משה מורגרטן מברוקלין, הגיע לקייב כאמור בהזמנת אביו של נשיא אוקראינה שהתרגש מאד מהסיוע שמורגרטן מעניק לאוקראינה, ואמר לבנו הנשיא כי הוא חייב לפגוש את "הרב ממונסי".

במהלך הפגישה מסר ר' משה מרגרטן איחולים חמים מכמה סנאטורים אמריקאים שמסרו לנשיא שהם יתמכו בסיוע נוסף. לאחר מכן העניק מורגרטן לזלנסקי מזוזה מכסף שעליה חרוט שמו. הנשיא זלנסקי הודה לו על המתנה ואמר כי הוא בטוח שהיא תגן ותשמור עליו.

המזוזה שקיבל זלנסקי.

הרב משה מורגרטן טס לקייב בהזמנת הנשיא זלנסקי, ויחד עם הרב לירון אדרי, רבה של קהילת 'קריבוי רוג', העיר בה התגוררו עד המלחמה הוריו של זלנסקי, השניים פגשו את הנשיא לאחר שעברו מעגל של שלוש מערכות אבטחה שונות. הם לא יכלו להכניס טלפונים, גורם שהיה נוכח בפגישה אמר ל'בחדרי חרדים' כי "האבטחה היתה מטורפת, אנחנו לא ידענו לאן אנחנו נלקחים, ומצאנו את עצמנו בלשכה של זלנסקי". בנוסף נלקחו שני הרבנים דרך מעבר חשוך עם אורות מהבהבים שלא נתנו סיכוי להבין היכן הם נמצאים. אנשי לשכתו של זלנסקי צילמו את הפגישה, וככל הנראה הם יפרסמו את התמונות בימים הקרובים.

הרב מורגרטן.

הנשיא מאד התרגש לראות את הרב מורגרטן שמסייע לאוקראינה, וסיפר כי הוא מתכנן להגיע לארה"ב, הרב מורגרטן הזמין אותו לסקווירא, זלנסקי הופתע לשמוע שאנשי החסידות תרמו מיליון דולר ליהודי אוקראינה, ואמר שהוא ישמח להגיע לסקווירא לפגוש את האדמו"ר וציין כי הוא מכיר את סקווירא שפעם היתה עיירה יהודית תוססת.

הרב מורגרטן באוקראינה עם אנשי צבא.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ארגון 'צדק' מארצות הברית שבראשו עומד העסקן החסידי הנודע, ר' משה מורגרטן, חסיד סקווירא ממונסי, מי שפעל לחלץ אזרחים רבים מציפורני הטליבאן באפגניסטן לאחר נסיגת ארצות הברית מהמדינה, ומי שאחראי לחוק שעבר בארה"ב על שחרור מוקדם של אסירים שנשפטו על עבירות צווארון לבן, מהלך שהוציא לחופש עשרות חרדים מהכלא שקיבלו עונשי מאסר ארוכים על העלמת מס, פועל עכשיו ברחבי אוקראינה כדי לחלץ יהודים הזקוקים לחילוץ. יש לציין כי הארגון פועל לחלץ כל מי שפונה לסיוע, כולל אינם יהודים.

הארגון הצטייד בעשרות אמבולנסים שמסתובבים ברחבי אוקראינה ומחלצים אנשים לאן שהם צריכים, חלקם לערים אחרות, חלקם מחוץ לאוקראינה. האמבולנסים נתרמו הודות למגבית מיוחדת שערך מורגרטן בחסידות סקווירא, כשהאדמו"ר עודד מאד את חסידו ר' משה מורגרטן להקים את ארגון 'צדק' שזוכה לקדש שם שמים בעולם לצד סיקור אוהד בתקשורת העולמית שמביא לאהבת היהודים ועם ישראל.

ולדימיר זלנסקי משה מורגרטן מלחמת אוקראינה רוסיה סקווירא מזוזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד