כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יובא לקראת התקציב

פרסום ראשון: 'אגודה' התקפלו: זה הסיכום המסתמן על חוק הגיוס

למרות כל ההצהרות הפומביות על דרישה חד-משמעית במשא ומתן הקואליציוני, לחוקק את חוק הגיוס עוד בטרם הקמת הממשלה, ב'אגודת ישראל' מציגים הבוקר התקפלות מרשימה ונסוגים לאחור | לדבריהם: הושג חוק יסוד אחר, עם חשיבות רבה יותר | פרסום ראשון עם כל הפרטים

פרסום ראשון: 'אגודה' התקפלו: זה הסיכום המסתמן על חוק הגיוס
חברי אגודת ישראל צילום: פלאש90

לאורך השעות האחרונות התמקדו צוותי המו״מ של הליכוד ויהדות התורה רק בנושא חוק הגיוס. לבקשת ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התבקשו הצדדים לפתור תחילה את סאגת הגיוס, לקראת סיום שאר הסעיפים הנדרשים לקראת חתימה על ההסכמים.

עד לשעות הערב המאוחרות אמש נמשכו המגעים בין יהדות התורה לליכוד, כך שלקראת השעה 22:00 בערב יצאו נציגי יהדות התורה מלשכת נתניהו בכנסת ובידם נוסח כמעט סופי בנושא חוק הגיוס, נוסח שהיום יסוכם סופית.

לפי הנוסח שהגיע לידי ׳בחדרי חרדים׳ מסתמנת התקפלות של ׳אגודת ישראל׳ אחרי שבתחילה הציגו דרישה חד משמעית לחוקק את חוק טל, ואז דרשו נוסח שיקבע כי לא יהיו סנקציות או יעדים בחוק הגיוס, ובשבוע שעבר אף דרשו לחוקק את חוק הגיוס עוד בטרם הקמת הממשלה אך כפי הנראה הערב הם התקפלו וחזרו בהם וויתרו על הדרישות האלה.

פרסום ראשון: יהדות התורה והליכוד מגבשים פשרה בחוק הגיוס; הנוסח המסתמן

משבר הגיוס: בליכוד מתבצרים, ב'אגודה' מאיימים: "נצביע נגד הקמת הממשלה"

חוק הגיוס עומד בלב המחלוקת בין יהדות התורה לליכוד | כל הפרטים

לפי הנוסח, יסוכם כי "לאור החשיבות" ללימוד התורה לאורך הדורות, יחוקק חוק יסוד לימוד התורה המסדיר את לימוד התורה כערך עליון במורשת היהודים כך שחוק הגיוס עצמו שלא סוכם בהסכמים הקואליציוניים מה יהיה הנוסח בו, יובא רק לקראת העברת התקציב לשנת 2023.

הסיכום הוא שחוק הגיוס יובא "בהסכמת כל מפלגות הקואליציה" כפי שהציעו כבר בתחילת הדרך ב'דגל התורה', בנוסח הפשרני מצד אגודת ישראל נכתב כי אמנם היה נדרש לטפל בנושא חוק הגיוס עוד בטרם הקמת הממשלה, אך בשל אילוצים יחוקק חוק יסוד ערך לימוד תורה וחוק הגיוס יבוא עד להעברת תקציב המדינה הבא.

ב׳אגודת ישראל׳ מנגד גורפים את הקרדיט בחקיקת חוק יסוד ערך לימוד תורה, וטוענים להגנתם כי לחוק יש חשיבות יותר מאשר נוסח כזה או אחר, כאשר מדובר חוק היסטורי שיסדיר את ערך לימוד התורה, בנוסף מבהירים כי בעת שיבואו לנסח את חוק הגיוס קודם התקציב, הם יוודאו כי אין בו יעדים או סנקציות.ֶ

חוק הגיוס אגודת ישראל משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד