כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ההיסטוריה חוזרת

רבני עדת תימן התקבלו במעונו של פוסק הדור

ההיסטוריה חוזרת: פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך קיבל בחביבות יתרה במעונו את רבני בית ההוראה 'המאורות' לעדת תימן, וחזר איתם 60 שנה אחורה - אל התקופות בהם התגורר בעיר ראש העין, ופעל רבות בקרב עולי תימן | צילום שמואל דריי

רבני עדת תימן התקבלו במעונו של פוסק הדור
רבני תימן אצל הגר"מ שטרנבוך צילום: שמואל דריי

ביום שני האחרון התכנסו משלחת רבני תימן מטעם רבני בית ההוראה 'המאורות' לעדת תימן, במעונו של פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך בשכונת הר נוך בירושלים

הרבנים התקבלו בחביבות רבה, כאשר הם דנים בהרחבה על נושאים הלכתיים לפי מנהגי תימן. במרכז הדיון ביקשו משלחת רבני תימן להודות לפוסק הדור על התקופה בה התגורר בעיר ראש העין, ופעל רבות בקרב עולי תימן. כידוע, בשנות העליה מתימן לישראל, רבים רבים מיהודי תימן עלו והתיישבו בעיר ראש העין במעברות ולאחר מכן מילאו את העיר והתיישבו בה.

פוסק הדור סיפר כי מי שלמעשה הביא אותו לראש העין, היה הגר"י אברמסקי זצ"ל, אשר קרא לו ואמר לו "בעיר ראש העין הסמוכה לבני ברק, יש קהילה תימנית גדולה. יהודים טובים ששמרו על מורשתם בטהרתה למעלה מאלפיים שנה, ועתה הם שרויים בסכנה רוחנית נוראה. יש לחזקם ולאמצם, ואתה מוטל עליך ללכת אליהם, להקים שם כולל אברכים שיהיה מגדל אור לכל הישוב, ולפעול שם בקרב בני הנוער להצילם מציפורני הכפירה".

וכך סיפר בהתרגשות, כי אכן כן היו בזמנו מלחמות גדולות עם השוחטים - הקצבים, עם סופרי הסת"ם, ועוד, והיה צריך לעמוד בפרץ ולהילחם מלחמות ה', ולהבהיר להם דבר ה' זו הלכה. כמו כן, היה מאד קשה בזמנו לעולי תימן להבין מהם ישיבות, תלמודי תורה וסמינרים, והיה צורך להמחיש להם את זה. לכן פתחנו ישיבה קדושה שם, לתת להם להרגיש מקרוב במה מדובר. ואכן - ברוך ה' היום בעדה התימנית זה כבר גאווה גדולה לקחת בת סמינר, ובן ישיבה. מה שפעם לא היה.

במעמד הרבנים הגישו לגר"מ שטרנבוך, את המאסף התורני היו"ל מדי שנה, ע"י רשת בתי ההוראה 'המאורות' לק"ק תימן, מאסף תורני בן 700 עמוד, כאשר הרב עיין בו ובירך על כך מאד. רגע מיוחד היה זה, כאשר ראש המוסדות הגר"י יפת להגיש את הספר 'שולחן ערוך תימן' חלק א', אשר יצא לאור מקרוב ע"י בית ההוראה, אוצר בלום על סדר השו"ע עפ"י מנהגי תימן, המבאר בהרחבה ובפרוטרוט את מנהגי קהילות תימן על פי גדולי הפוסקים ראשונים ואחרונים.

פוסק הדור עיין בספר, והתפעל רבות מההיקף הנפלא, ואמר שזה דבר חשוב מאד, ויש להמשיך בזה בכל עוז. בתוך כך, ביקש מבנו הג"ר אשר, רצוני להיות שותף עמכם בפעילות הקודש למען יהדות תימן, וביקש להביא לראש המוסדות הגר"י יפת סכום כסף, לעודדם ולחזקם הלאה בעבודת הקודש.

בסיום המעמד, הרב בירך את פעילות הקודש הזאת וכלל רבני בתי ההוראה, בברכת הצלחה וסייעתא דשמיא גדולה. וכן בירך את כל התומכים והמסייעים שיזכו לראות ברכה בעמלם וכל טוב.

במעמד השתתפו הרבנים הגאונים, הגר"י יפת ראש מוסדות מאורות הרש"ש, הגר"מ קלזאן רב שכונת קטמון בירושלים, הגר"צ רענן ראש כולל בישוב יגל ומרבני העיר מודיעין עילית, הגר"א שמן דיין בביה"ד בקרית אונו וראש כולל עטרת צביה, הגר"א קלזאן מרבני ק"ק תימן בבני ברק, ועוד.

הרב משה שטרנבוך עדת תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד