כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נזרקו לחיים

הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א: "יש כאן בלי ספק עניין של הצלת נפשות כפשוטו"

סיפורו של שאול מלא יגון, כאב ומצוקה נוראה • יחד איתו באותה הסירה נמצאים גם רעייתו וילדיו • רובם כבר התחתנו, ונזרקו לחיים בלי שום עזרה כספית מההורים, שפשוט אין להם כלום • שני ילדים נותרו בבית, עדיין לא התחתנו, ועוד אחת הסובלת מתסמונת דאון ברמה גבוהה, שמצריכה טיפול והשגחה צמודים בכל שעות היממה • הבית עומד להתפרק, הם נואשים לעזרה

הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א: "יש כאן בלי ספק עניין של הצלת נפשות כפשוטו"
הגרמ"ש אדלשטיין צילום: באדיבות המצלם

רבני בני ברק עומדים המומים בימים האחרונים, לנוכח המקרה המזעזע של האברך הרב שאול (שם משפחתו שמור במערכת), שבמשך השנים הסתבך בחובות כבדים ועצומים, ובאחרונה באו מים עד נפש.

הקליקו כדי לסייע לשאול ולמשפחתו ולהציל אותם מקריסה>>>

שרשרת האירועים המצערים החלה כששאול התבשר שלאחיו האהוב נולד בן עם בעיה רפואית קשה, והיה צורך לגייס מאות אלפי שקלים כדי להטיס אותו לניתוח בהול בארה"ב, על מנת להציל את חייו.

אחיו של שאול היה אדם מסודר מבחינה כלכלית, והוא ביקש משאול שיעזור לו בעניין וייקח הלוואות, כשהוא מבטיח לכסות אותן לאחר שיירגעו העניינים.

שאול הלווה מכל הבא ליד, ולאחר שהצליח לגייס את הסכום האדיר, הוא המתין לםכך שאחיו יקיים את דיבורו ויחזיר את החוב.

אלא שהאח עצמו לקח גם הוא הלוואות במקביל, הוא שקע כל כולו בטיפול בתינוק החולה, ובתוך זמן קצר פשט את הרגל ואיבד את היכולת להחזיר את החובות שלו ושל אחיו.

הקליקו כדי לסייע לשאול ולמשפחתו ולהציל אותם מקריסה

שאול נותר עם הר של חובות שהלכו והשתרגו על צווארו. הוא נאלץ למכור את ביתו ולעבור להתגורר בשכירות, בזמן שמחירי השכירות הולכים ומאמירים, והחובות ממשיכים לרדוף אחריו כי על הדירה היתה מלכתחילה הלוואת משכנתא גדולה כך שהסכום שקיבל ממכירת הבית לא הספיק כדי לכסות את החובות במלואם.

מאז עברו שנים, שאול חיתן שבעה ילדים בעודו מתרוצץ בין גמ"חים ומנסה להגיע להסדר עם נושים שונים. המצב הלך והחמיר, הילדים שהתחתנו לא קיבלו ממנו שום סיוע כלכלי מעבר למימון הוצאות החתונה עצמן, משום שלא היתה בידו היכולת לסייע כלכלית.

הוא ורעייתו מתמודדים במקביל עם גידולה של הילדה בת ה-14 הלוקה בתסמונת דאון חריפה, שמצריכה טיפול צמוד בכל שעות היממה. אין גבול לסבלנות ותשומת הלב שיש להקדיש לילדה המיוחדת הזאת, אבל כשהמשפחה נמצאת בלאו הכי על סף תהום, הטיפול בילדה מקשה עליהם במיוחד, ומשאיר אותם חסרי אונים.

בתקופה האחרונה נצבר חוב ענק גם על השכירות, והמשפחה נמצאת בסכנה שהיא תושלך אל הרחוב בקרוב מאוד, אם לא יגויס סכום כסף משמעותי כדי לסייע לה.

לנוכח המצב יצאו רבני בני ברק, הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, הגאון רבי אריה דונר והגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א, שמבקשים באופן אישי לסייע לשאול ולמשפחתו, ומדגישים כי מדובר בהצלת נפשות של ממש.

הקליקו כדי לסייע לשאול ולמשפחתו ולהציל אותם מקריסה>>>


קופת העיר רבי מרדכי שמואל אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד