י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עקץ בעלי עסקים בעיר

בצעד תמוה: חשוד בהפצת שטרות מזויפים בבני ברק - שוחרר

למרות שנתפס "על חם", חשוד שהפיץ באופן סדרתי שטרות מזויפים בבני ברק שוחרר ממעצר מבלי שהמשטרה מבקשת להאריך את מעצרו | החשוד, תושב אום אל פחם, חשוד שעקץ בעלי חנויות רבים ברחבי העיר והסב להם נזק רב

בצעד תמוה: חשוד בהפצת שטרות מזויפים בבני ברק - שוחרר
מעצר החשוד בבני ברק צילום: דוברות המשטרה

תושב אום אל פחם נעצר בתחילת השבוע בחשד שרכש באמצעות שטרות מזויפים בבתי עסק רבים ברחבי העיר בני ברק. החשוד, בשנות ה-20 לחייו, נחקר בתחנת המשטרה בבני ברק, אך כמה שעות לאחר המעצר הוא שוחרר באופן תמוה בערבות כספית, מבלי שהמשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו.

החשוד נעצר בשעות הערב של יום שני, זמן קצר לאחר שנתפס "על חם" על ידי מתנדבי 'השומרים' בעיר, כשהוא "עוקץ" פעם נוספת בעל חנות ברחוב שלמה המלך בבני ברק. בעת מעצרו התפרע החשוד, תקף את המתנדבים וגרם זק רב לחנות. אף שברשותו של החשוד נתפסו שטרות מזויפים על סך אלפי שקלים, בתחנת משטרת בני ברק הוחלט, כאמור, לשחררו.

תופעת השטרות המזויפים בבני ברק, יש לציין, התרחבה בצורה משמעותית במהלך השבועות האחרונים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפי המידע שבידי המשטרה, החשוד שנעצר עומד מאחורי חלק ניכר מהפצת השטרות. בד בבד, תיעודי מצלמות האבטחה ותלונות שהוגשו על ידי בעלי עסקים, מוכיחים כי החשוד הונה חנויות רבות בעיר והסב לבעלי העסקים נזק רב.

לפי עדויות בעלי העסקים בעיר, שנעקצו על ידי החשוד, השיטה פעלה כך: החשוד נוהג להיכנס לחנות, ורוכש פריט בעלות נמוכה. בקופה, "מחפש" הרוכש בארנקו מטבע במטרה לשלם. כאשר הוא לא מוצא, כביכול, את המטבע המבוקש, הוא שולף שטר של 100 או 200 שקלים ומוסר אותו למוכר - שמחזיר עודף מלא. בצורה זו נעקצו בשבועות האחרונים עסקים רבים בבני ברק. 

"איך ייתכן שהחשוד כבר נמצא בידי המשטרה, ומשוחרר כך מבלי שימוצה עמו הדין", אומר ל'בחדרי חרדים' אחד מבעלי העסקים. "מזה תקופה ארוכה שאנחנו סובלים מתופעת השטרות המזויפים וסופגים את הנזקים. לא בכל יום נתפס כזה "דג שמן", אז מדוע המשטרה בחרה לשחרר אותו? זו שערורייה", זועם בעל העסק.

ממשטרת ישראל נמסר: מדובר בשתי תלונות שהוגשו בנושא כפי שמתואר בפנייתך. החשוד נעצר לחקירה שבסיומה שוחרר בתנאים מגבילים. החקירה בעודנה מתנהלת במטרה להגיע לחקר האמת.

עוקץ שטרות מזוייפים שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד