כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
משיב אש

בן גביר נגד היועמש"ית: "חושבת שהיא ראש הממשלה"

המתקפה של יו"ר עוצמה יהודית מגיעה בתגובה לדברים הקשים שאמרה מיארה נגד בליץ החקיקה של הקואליציה המתהווה וביניהם החוק אותו הוא יזם • לפיד הגיב: "קורא לנתניהו לרסן את שותפיו"

בן גביר נגד היועמש"ית: "חושבת שהיא ראש הממשלה"
איתמר בן גביר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר המתקפה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בכנס בחיפה נגד חוקי הקואליציה המתהווה וביניהם "חוק בן גביר", יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר משיב אש ותוקף בחריפות את מיארה: "היועצת המשפטית לממשלה טועה לחשוב שהיא ראש הממשלה האמיתי של מדינת ישראל. כל חוק שהיא לא מסכימה איתו הופך לסכנה לדמוקרטיה. חבל מאוד שהיועצת המשפטית לממשלה לא משתתפת בדיונים על הצעת החוק בכנסת, כי אז היא הייתה מגלה שהבעיה היא שפקודת המשטרה לא מאפשרת לשר לקבוע מדיניות, למרות שבפועל כל גורמי המקצוע סוברים שהשר אמור לקבוע את המדיניות כלפי פעילות המשטרה".

ח"כ בן גביר הוסיף: "לא מדובר בחקיקת בזק, אלא בחקיקה חשובה ודחופה שתאפשר לשר לביטחון לאומי להחזיר את הביטחון האישי לאזרחי מדינת ישראל, מקווה שהביטחון האישי שלנו חשוב גם ליועצת המשפטית לממשלה".

כזכור, היועצת המשפטית התייחסה לחוק בן גביר וטענה: "במדינה דמוקרטית לא ראוי לשנות את מערכת היחסים שבין הדרג המדיני לבין מערכת אכיפת החוק בחקיקת בזק".

ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד הגיב למתקפה על היועצת המשפטית לממשלה: "אני קורא לנתניהו לרסן את שותפיו. נתניהו חלש ובן גביר מנצל זאת כדי להשתלח ביועצת המשפטית כאחרון הבריונים. הזלזול במהלכים משפטיים, בליץ החקיקה עוד בטרם הוקמה הממשלה וההתקפה על נושאי תפקידים שאינם יכולים להגיב הם ביזוי של ערכי המדינה".

שר המשפטים גדעון סער גינה גם הוא את דבריו של בן גביר: "ההתקפות הפרועות על היועצת המשפטית לממשלה מצד חברי הקואליציה המתהווה הן חלק מניסיון שיטתי לאלף את הרשות השופטת ואת השירות המשפטי הציבורי כולו באמצעות מתקפות והפחדות קבועות. כפי שהתרעתי לפני הבחירות - זהו ניסיון ליצור בישראל משטר מסוג חדש, נטול כל רסן ומעצורים. נאבק על עתיד ישראל".

בית המשפט גלי בהרב מיארה איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד