י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא ייכנס לכלא

עסקת טיעון לסב שחטף את נכדו שניצל בהתרסקות הרכבל

שופט איטלקי אישר עסקת טיעון של ישראלי שהואשם בחטיפת נכדו לאחר אסון רכבל בצפון איטליה במאי בשנה שעברה, וכך הביא לסגירת התיק. איתן נולד בישראל אך עבר לאיטליה עם משפחתו כשהיה בן חודש

עסקת טיעון לסב שחטף את נכדו שניצל בהתרסקות הרכבל
אסון הרכבל צילום: שירות הכבאות וההצלה הלאומי של איטליה 'ויגילי דל פוקו'

שופט בעיר פאביה שבצפון איטליה אישר את בקשתו של שמואל פלג, סבו של איתן בירן בן ה-7 שהיה הניצול היחיד מאסון הרכבל, להסדר של עונש של 20 חודשי מאסר על תנאי ותשלום קנס של 50,000 יורו.

הכסף, שישמש לכיסוי הוצאות הבריאות והחינוך של איתן, כבר שולם, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. איתן נולד בישראל אך עבר לאיטליה עם משפחתו כשהיה בן חודש. כעת הוא גר עם דודתו מצד אביו באיטליה מאז שהוריו, אחיו הצעיר ו-11 אנשים נוספים מתו כשהרכבל עליו נסעו התנתק ונפל מגובה רב באיטליה. כזכור בנובמבר 2021 הוצא מעצר בינלאומי לסבא שחטף את נכדו איתן בירן שניצל מאסון הרכבל בחודש מאי באותה שנה.

איתן בירן.

ההאשמה נגדו היתה ביצוע "תוכנית אסטרטגית ומתוכננת מראש לחטיפת הילד". התלונה שהוגשה במשטרת איטליה הגיעה לאחר שאיתן בילה את השבת עם סבו שמואל פלג בעיר פאביה בצפון המדינה. לאחר שהסב לא השיב את איתן לדודתו, אחותו של אביו, החלו ניסיונות לאתרו. בשעות הערב קיבלה המשפחה באיטליה מסרון מהסב שבו נכתב "איתן חזר הביתה". משפחתו של איתן מצד האם הצליחה להביאו לישראל בזכות העובדה כי בניגוד להוראות בית המשפט באיטליה, המשפחה המשיכה להחזיק בדרכונו הישראלי של הילד.

איתן בן ה-7 הוא היחיד ששרד מנפילת קרון רכבל באיטליה בחודש מאי האחרון, אז נהרגו 14 בני אדם, ביניהם הוריו וסבו וסבתו של איתן. ההרוגים היו, עמית בירן וטל פלג-בירן, זוג ישראלים שלמדו ועבדו באיטליה, הם התגוררו בפאביה שבצפון איטליה ובנם תום בירן בן השנתיים. בנם הנוסף איתן כאמור נפצע ואושפז בבית החולים לילדים בטורינו ובהמשך נחטף לישראל.

איתן בירן אסון הרכבל באיטליה מאסר על תנאי קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד