כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"נערך למשברים"

מסתמן: השגריר שמונה על ידי בנט יישאר בתפקידו

הנוהג הכללי הוא שבעת חילופי שלטון השגריר בוושינגטון מפנה את מקומו, אך הפעם צפוי השגריר מייק הרצוג להישאר בתפקידו גם בגלל ייחוסו, אבל גם על רקע ההיערכות של נתניהו למשברים מול הממשל האמריקני

מסתמן: השגריר שמונה על ידי בנט יישאר בתפקידו
מייק הרצוג צילום: מתוך הטוויטר שלו

שגריר ישראל בוושינגטון, מייק הרצוג, צפוי להמשיך ולשמש בתפקיד גם לאחר השבעת הממשלה המיועדת, כך אומר בשיחות סגורות ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, להרצוג יש עוד פרק זמן של כשנתיים בתפקיד.

על פי הדיווח ב'חדשות 13', ההחלטה של נתניהו מגיעה על אף שמייק הרצוג נחשב למינוי פוליטי של רה"מ לשעבר נפתלי בנט, ולמרות שהנוהג הוא שהשגריר בוושינגטון מפנה את מקומו בחילופי שלטון.

המהלך מתרחש בגלל שתי סיבות. הראשונה, נתניהו יודע שצפויים לו שנים לא פשוטות מול הממשל האמריקני, במיוחד בעקבות כך שממשלת נתניהו החדשה צפויה להיות הימנית ביותר אי פעם. נתניהו נערך לאתגרים ומשברים מול ארה"ב, ולכן למרות שהרצוג מונה כאמור כמינוי פוליטי, הוא נחשב למינוי מקצועי באופיו, וכזה שמתחזק קשרים טובים מאוד עם גורמים בממשל האמריקני. הסיבה השניה היא העובדה שמייק הרצוג, הוא אחיו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, ואת הסיבה הזאת לוקח נתניהו בחשבון, מאחר ואינו מעוניין בפתיחת חזית בגזרה הזאת.

על שולחנו של נתניהו יושב מינוי דיפלומטי נוסף, של השגריר באו"ם. כהונתו של השגריר הנוכחי גלעד ארדן תסתיים בקיץ הקרוב, ונתניהו יוכל להאריך אותה בשנה נוספת. נתניהו סוחר בתפקיד זה וככל הנראה טרם קיבל החלטה סופית. התפקיד הועלה כאופציה בפני חברי ליכוד שונים.

כבכל מו"מ, גם בזה הנוכחי, בסביבת נתניהו מנסים "להגלות" חברי כנסת לשליחויות בחו"ל, וכך בין היתר הוצעה לחברת הכנסת גילה גמליאל שליחות וכן לחברי כנסת נוספים. לפי שעה כלל ההצעות נדחו בתוקף.

הקונסול בניו יורק אסף זמיר, מינוי של יאיר לפיד, מתכוון להמשיך ולכהן בתפקידו עד סוף הקדנציה בעוד כמעט שנתיים. לנתניהו יהיה מאוד קשה להזיזו משם.

אסף זמיר שגריר ישראל בנימין נתניהו קונסול כללי מייק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד