י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"יש לסגור את המינהל"

נחשף: פינוי בנייה יהודית יותר מפלשתינית

על פי נתונים חלקיים שהועברו במסגרת עתירה בבית המשפט, שיעור התיקים נגד בנייה לא חוקית ביו"ש גבוה בהרבה במאחזים יהודיים: "המינהל מנסה להסתיר מידע - יש לסגור אותו". המינהל האזרחי: מוסרים מידע בהתאם לכללים

נחשף: פינוי בנייה יהודית יותר מפלשתינית
בנייה בהתיישבות צילום: פלאש 90

המינהל האזרחי ביו"ש פועל לכאורה באופן אגרסיבי יותר מול מאחזים ישראליים, זאת בעוד רק פחות ממחצית מהבנייה הפלשתינית הבלתי חוקית באזור מגיעה לכדי פתיחת תיק. כך דווח הבוקר (שישי) בעיתון 'ישראל היום'.

בבית המשפט המחוזי בירושלים הורו למינהל האזרחי לספק לתנועת ההתיישבות "רגבים" את הנתונים המלאים של האכיפה ביהודה ושומרון נגד ישראלים ופלשתינים בתוך 60 יום, זאת לאחר שבתנועת הימין האשימו את המינהל בהסתרה מכוונת של הנתונים.

על פי הנתונים החלקיים, נפתחו במינהל האזרחי בשנים 2021-2020 2,460 תיקי בנייה בלתי חוקית נגד פלשתינים, לעומת 620 תיקים נגד ישראלים. אף שמדובר לכאורה בתיקים רבים בהרבה בצד הפלשתיני, בפועל מדובר בפחות מ־50% מכלל הבנייה הבלתי חוקית הפלשתינית בשנים אלו, לעומת יותר מ־100% של אכיפה נגד ישראלים

בשבוע שעבר, לאחר שהתקבלו הנתונים מהמינהל האזרחי, זעמו בתנועת רגבים והאשימו כי אנשי המנהל כי הם מסתירים את נתוני הפינויים בפועל ומפרסמים נתונים לא מדויקים.

בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת העותרים והורה השבוע למינהל האזרחי לספק את הנתונים המלאים בתוך 60 יום. "אתם יכולים לתת למשיב מסמך הנושא כותרת 'סיכום פעילות שנתית', אך אם הוא לא ממצה את כל הפעילות - אין בכך משום מענה לבקשה לקבל את סיכום הפעילות השנתית", נזף השופט בעורכי הדין של המינהל האזרחי.

"המינהל עושה הכול כדי להסתיר את המידע", מאשים עורך הדין בועז ארזי מ"רגבים". לדבריו, "הדיון הנוכחי מוכיח שוב - אין הצדקה לקיומו של הגוף שמועל בתפקידו לאורך שנים. חייבים לסגור את המינהל האזרחי. אנו מברכים את השופט אשר לא שיתף פעולה עם הניסיון לזרות חול בעיניים עם מסמך שאין בו כלום ושום דבר".

תגובת היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים: "העתירה המדוברת נמצאת בימים אלו בעיצומו של הליך משפטי, שבמסגרתו יובאו התייחסותו ותגובתו של המינהל האזרחי לנושא".

יהודה ושומרון אכיפה רגבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד