כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מאסק זועם

טוויטר השעתה עיתונאים בכירים מהרשת החברתית

טוויטר השעתה חשבונות של כמה עיתונאים שדיווחו על אילון מאסק. עיתונאים מרשתות כמו CNN, או עיתונים כמו 'וושינגטון פוסט' וב'ניו יורק טיימס' שכתבו ביקורת על הבעלים החדש מצאו את החשבונות שלהם מושעים

טוויטר השעתה עיתונאים בכירים מהרשת החברתית
טוויטר צילום: Pixabay

מספר עיתונאים בולטים שדיווחו בטוויטר על המנכ"ל החדש שלה, אילון מאסק, הושעו או נחסמו לגמרי מהפלטפורמה. בסדרה של ציוצים ביום חמישי בלילה, כתב אילון מאסק שאסור לשתף את מיקומו בזמן אמת בטוויטר, והאשים עיתונאים שלטענתו שיתפו מידע על מיקומו, כמי שמסכנים אותו.

מאסק זעם כי עיתונאים שיתפו את מיקום המטוס הפרטי שלו, אחרי שצעיר אמריקאי ניהל חשבון טוויטר בו דיווח לעוקבים על מיקומו של מאסק לאחר שעקב אחרי המטוס הפרטי שלו, מעקב חוקי שמותר לעשות ופתוח לכולם. אך מאסק זעם על כך, לטענת מאסק, אנשים יכולים להתנקש בחייו בגלל שמיקומו המדויק ידוע ברשתות החברתיות. לאחר שמאסק חסם את חשבונו של הצעיר, עיתונאים זעמו על כך, לטענתו הם שיתפו את מיקומו, וגם הם נחסמו.

ריאן מאק, כתב טכנולוגי של ה'ניו יורק טיימס', כתב בחשבון טוויטר חדש כי הוא "לא קיבל אזהרה" לפני שהחשבון שלו הושעה וכי לא קיבל שום הודעה מהחברה על הסיבה שחשבונו "הושעה לצמיתות".

"כמה אנשים שאלו אז אנסה לענות כאן" כתב. "זו ההודעה בחשבון שלי. לא קיבלתי אזהרה. אין לי אימייל או תקשורת מהחברה לגבי הסיבה להשעיה.
אני מדווח בטוויטר על אילון מאסק והחברות שלו. ואני אמשיך לעשות זאת".

בסדרה של ציוצים אמר מאסק: "לבקר אותי כל היום זה בסדר גמור, אבל לא לפרסם את המיקום שלי בזמן אמת ולסכן את המשפחה שלי". הוא הוסיף כי "אותם כללים חלים על 'עיתונאים' כמו על כולם" וכתב: "הם פרסמו את המיקום המדויק שלי בזמן אמת, בעצם זה קואורדינטות התנקשות, תוך הפרה ישירה של תנאי השימוש של טוויטר".

ניו יורק טיימס טוויטר אילון מאסק CNN

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד