י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקראת גמר המונדיאל בקטאר

הרבנים במכתב: "נר חנוכה עם משחק ספורט כפוסח על שתי הסעיפים"

הגר"מ מאזוז יחד עם רבנים נוספים כתבו במכתב לאחינו המסורתיים לקראת יום ראשון הקרוב בו יערך גמר המונדיאל בקטאר בדיוק בזמן הדלקת נר ראשון של חנוכה: "יש להדליק נר חנוכה מוקדם כאשר הטלוויזיה כבויה ולשהות ליד החנוכייה עם המשפחה". המכתב המלא בפנים

הרבנים במכתב: "נר חנוכה עם משחק ספורט כפוסח על שתי הסעיפים"
הגר"מ מאזוז/ליונל מסי צילום: פלאש90

ביום ראשון הקרוב, בשיא הזמן של הדלקת נר ראשון של חנוכה, ייערך גמר תחרות הספורט ה'מונדיאל' המתקיים בשבועות האחרונים בקטאר.

בעקבות כך, כתבו רבנים ספרדים מכתב המיועד לתושבים המסורתיים מהפריפריה ובו הם מזהירים מפני מספר מכשולים סביב האירוע הספורטיבי. 

על המכתב חתום ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז, וכן הגאון רבי צמח מאזוז, הגאון רבי רפאל כהן, הגאון רבי פנחס כהן רבה של נתיבות והגאון הרב דוד קרעי רב מושב זמרת. 

הגאון רבי מאיר מאזוז אף נראה בסרטון וידאו אומר כי מיליארדים של בני אדם מסתכלים על משחק כדורגל ולכן צריך להדליק את נר החנוכה לפני המשחק ולומר הנרות הללו בסבלנות.  

במכתב כותבים הרבנים: "לאלו שלא יכולים להתנתק מהמשחק והמשחק של הגמר יוצא בשעה 17:00 בזמן שבו מתחילים להדליק נר ראשון של חנוכה, מבקשים הרבנים שלא לדחות את נר חנוכה בגלל המשחק, ולא להדליק נר חנוכה בזמן שרואים את המשחק כי זה פוסח על שתי הסעיפים וגם שלא להדליק במהירות.

הרבנים כותבים כי "להדליק נר חנוכה כאשר הטלוויזיה תהיה מכובה ולשהות ליד החנוכייה עם המשפחה כמה שיותר ולומר למשפחה שמצוות התורה שווים יותר, וככל שישהו על יד הנרות יותר זמן כך הדוגמא האישית תהיה יותר חזקה והשכר יהיה כפול מן השמים.

מונדיאל הרב מאיר מאזוז חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד