כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר הביקורת

מתקפל: בן גביר מוותר על הסמכויות שדרש

יו"ר עוצמה יהודית מתכוון לוותר על הסמכויות שלפיו השר לביטחון לאומי יהיה אחראי לקביעת מדיניות, העמדה לדין וחקירות, זאת למרות שהחוק כבר עבר בקריאה טרומית. ברקע: הביקורת הקשה נגד החוק

מתקפל: בן גביר מוותר על הסמכויות שדרש
איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת איתמר בן גביר מתקפל מדרישותיו לגבי חלק מהסמכויות שדרש שיוענקו לו כשיושבע לתפקיד השר לביטחון לאומי. זאת בעקבות הביקורת הקשה נגד העברת החוק מצד בכירים במשטרה והמפכ"ל. כך דווח בחדשות 12.

לפי הדיווח, חבר הכנסת בן גביר, שחזר שוב ושוב על דרישתו לקבל סמכויות נוספות, מעבר לאלו שהיו עד כה לשר לביטחון פנים, מתכוון לוותר על הסעיף שלפיו השר יהיה אחראי על קביעת המדיניות, העמדה לדין וחקירות.

בן גביר חזר בשבועות האחרונים מספר פעמים שהסמכויות האלה ואחרות, נדרשות כדי למשול. אך כנראה בשל הביקורת, שמובילה לאפשרות שהחוק יעבור אחרי המועד שבו מתכוונים להשביע את הממשלה, הוא מוותר על הסמכויות שהוזכרו.

כזכור בשבוע שעבר היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה אמרה כי "במדינה דמוקרטית לא ראוי לשנות את מערכת היחסים שבין הדרג המדיני לבין מערכת אכיפת החוק בחקיקת בזק".

בעוצמה יהודית הגיבו לפרסום: "לא היו דברים מעולם, בן גביר לאחר ששמע את נציגי היעוץ המשפטי של הכנסת, נציגי היועמ"ש וחברי כנסת שונים, אכן נוטה לוותר על הסעיף בחוק שמדבר על קביעת מדיניות באשר להעמדה לדין, אולם באשר למדיניות חקירות, בן גביר לא מוכן לוותר על היכולת שלו להשפיע לאכוף עבירות כמו פרוטקשן, סכינאות, בריונות, טרור חקלאי וכדומה: שר שאחראי על המשטרה שאינו יכול להתוות מדיניות של המשטרה, הוא סוג של עציץ ובן גביר לא הגיע לכהן בתפקיד עציץ במשרד לביטחון לאומי".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד