כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"הוא נראה כמו בחור צעיר"

טראמפ בוועידה חרדית על הרב קמנצקי: "אמרו לי את הגיל שלך, אני לא מאמין"

הנשיא לשעבר טראמפ נאם בוועידת הנשיאים של תורה ומסורה ביום שישי האחרון במיאמי - פלורידה, שבו שיבח את עבודתה של תורה ומסורה והתפאר בהישגיו, אך סירב להתנצל על ארוחת הערב האחרונה שלו עם שני אנטישמיים ידועים לשמצה

טראמפ בוועידה חרדית על הרב קמנצקי: "אמרו לי את הגיל שלך, אני לא מאמין"
טראמפ נואם באירוע צילום: Yeshiva world news

הנשיא לשעבר טראמפ נאם ביום שישי האחרון בוועידת נשיאי תורה ומסורה במיאמי פלורידה, אך לא מתנצל על המפגש במעונו עם שונאי יהודים. הנשיא לשעבר פתח בנאומו בהודיה להנהגת "תורת ומסורה", והדגיש את הרב שמואל קמנצקי שליט"א ממועצת גדולי התורה בארה"ב שהשתתף באירוע, כך דווח אתר Yeshiva world news.

"הוא נראה כמו בחור צעיר", אמר טראמפ על הרב שמואל קמנצקי. "יש משהו נחמד בלהיות רב אני חושב, הם אמרו לי את הגיל שלך, ואני לא בטוח שאני יכול להאמין לזה". הרב שמואל קמנצקי נולד בתרפ"ה - 1924 ומכהן כראש ישיבת פילדלפיה ונשיא מועצת גדולי התורה בארצות הברית.

לאחר מכן המשיך טראמפ לדבר על חג החנוכה הקרוב. "כידוע, משפחות יהודיות ברחבי המדינה יחגגו את חנוכה. נס חנוכה מזכיר לנו את הכוח, האומץ והחוסן המדהים של העם היהודי. וזה בדיוק מה שישלכם - כוח וחוסן אדירים", אמר טראמפ.

טראמפ שיבח את 'תורה ומסורה': "אמריקאים יהודים מרימים לגובה את הקהילות האמריקאיות ואת הארגון הגדול הזה שאנחנו מעורבים בו היום, כבר שנים. לפני שלושת רבעי מאה התחלתם לעזור למשפחות יהודיות שחיפשו חינוך טוב יותר לילדיהן. כיום, אתם נמצאים בכמעט 800 בתי ספר ביותר מ-30 מדינות עם למעלה מ-300,000 תלמידים. זה פנטסטי", אמר טראמפ.

טראמפ המשיך והצביע על העבודה שעשה כנשיא למען יהודים וישראל: "אף אחד לא עשה את מה שעשיתי במונחים של להיות פרו-ישראלי", אמר טראמפ וזכה לתשואות כשהזכיר את מעבר שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים, הכרתו ברמת הגולן כחלק של ישראל, והסכמי אברהם.

כמו כן הזכיר טראמפ כי הקל על עונשו של הרב שלום רובשקין. "זה מדהים. בכל פעם שאני מזכיר את זה, זה זוכה למחיאות הכפיים הגדולות ביותר", אמר טראמפ על הקלת גזר הדין של רובשקין.

מה שחסר בנאומו של הנשיא לשעבר היה התייחסות לפגישתו האחרונה עם שני אנטישמים ידועים לשמצה - קניה ווסט וניק פואנטס - במעון שלו במאר-א-לאגו. מנהיגים יהודים יצאו נגד טראמפ ודרשו ממנו לגנות את דבריהם של פואנטס וקניה, אך הנשיא לשעבר ממשיך לסרב להכיר במה שעשה.

דונלד טראמפ מיאמי אנטישמיות בארה"ב הרב שמואל קמנצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד