כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"נפעל למגר התופעה"

בעיצומה של השבת: המטיילים השחיתו את שמורת הטבע. צפו

קיימו מסיבת טבע בשמורת מבוא אשדוד בניגוד לחוק, צבעו עצים בגואש, והשאירו ערמות אשפה המסכנות את חיות הבר | פקח רשות הטבע והגנים: "נפעל ככל שביכולתנו כדי למגר תופעה זו"

הנזק בשמורת הטבע
הנזק בשמורת הטבע צילום: רשות הטבע והגנים

מחזה קשה במיוחד נגלה הבוקר (יום שבת) לפקח רשות הטבע והגנים, תומר עפרי, כשהגיע לשמורת הטבע מבוא אשדוד במסגרת סיור פיקוח שגרתי.

עם הגעתו לשמורה, הנמצאת בשטח טבע פתוח באזור העיר אשדוד, הבחין עפרי במספר רב של עצים הצבועים בצבעי גואש ופסולת מפוזרת רבה שהושארה בשטח וכללה בין היתר בקבוקי ופחיות אלכוהול ופסולת פלסטיק על שטח נרחב. 

על פי הממצאים בשטח ניכר כי קבוצת אנשים קיימה במקום ערב לפני מסיבת טבע בשמורה בניגוד לחוק, האוסר שהייה בשטח השמורה בשעות החשכה, וזאת על מנת לאפשר בין היתר לחיות הבר המשוטטות בה מרחב קיום ומחייה.

עפרי תיעד את פני השטח לאחר קיום מסיבת הטבע ומיהר לאסוף את הפסולת הרבה במטרה לצמצם ולמנוע כל פגיעה בנוף ובחיות הבר. עם סיום העבודה שארכה מספר שעות נאספו על ידי עפרי כ-5 שקיות אשפה גדולות. 

לדברי תומר עופרי, פקח רשות הטבע והגנים באזור זה, "בעבר כבר תועדו ונרשמו לא מעט מקרים בהם זוחלים ומכרסמים שונים ואף יונקים גדולים, מצאו את מותם בשל הסתבכות וחנק מפסולת פלסטיק, בקבוקים וקופסאות שימורים".

"הפסולת שאנשים משאירים בשטח היא סכנת מוות לחיות הבר ופגיעה נופית בשטח השמורה, שניתן לשהות בה ולטייל בשבילים המסומנים בשעות היום בלבד. עצוב לראות מראות כאלה שנגרמים על ידי אנשים שלא מגלים את האחריות הנדרשת, עוברים על החוק ופוגעים בטבע של כולם. בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים הפתוחים אין שירותי ניקיון ופיקוח באופן שוטף ועל הציבור לגלות אחריות לקחת את הפסולת שהוא מייצר יחד עימו. בוודאי גם לא לפגוע במיני הצומח וחיות הבר. בתוך כך חשוב להדגיש כי קיום מסיבות טבע בשטחי שמורות וגנים לאומיים אסור על פי חוק ואנו נפעל ככל שביכולתנו כדי למגר תופעה זו", הדגיש עופרי.

שמורת הטבע מבוא אשדוד נמצאת בשטח פתוח צפונית מערבית למחלף אשדוד והיא משתרעת על שטח של כ-800 דונם. בשמורה ריכוז גדול במיוחד של עצי שיטה מלבינה וכן עצי שקמים ואקליפטוסים. בנוסף גדלים בשמורה מיני צומח נדירים בהם אירוס הארגמן. בין חיות בר המאפיינות את השמורה צבאים, מיני זוחלים ומכרסמים שונים של אזורי חולות החוף.

 

 

 

רשות הטבע והגנים טיולים נזקים חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד