כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נס חנוכה

נמנע אסון: הילדים התעוררו עם פנים מפויחות

נרות שמיועדים לעשרות שעות בעירה נוכח הפסקות החשמל התכופות באוקראינה, גרמו בליל שבת לדליקה בבית רבה של העיר קרמנצ'וג. נגרם נזק קל, אך בני המשפחה לא נפגעו

נמנע אסון: הילדים התעוררו עם פנים מפויחות
הפיח מהדליקה נותר על קירות הבית צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה

זה יכול היה להסתיים בטרגדיה גדולה חלילה: נרות גדולים, שמיועדים לעשרות שעות בעירה נוכח הפסקות החשמל התכופות באוקראינה, גרמו בליל שבת לדליקה בבית רבה של העיר קרמנצ'וג. הרב שלמה המשמש כרב העיר ושליח חב"ד, רעייתו דינה ו-5 מילדיהם - שהו בבית בזמן הדליקה.

"מיום שישי ב-8 בבוקר ועד כניסת שבת הייתה הפסקת חשמל בגלל מתקפת טילים רוסית, אז לפני כניסת השבת השארנו בכמה מוקדים בבית פנסים דולקים ובסלון, בחדר שבו ישבנו לסעודת שבת עם המשפחה ואורחים, השארנו כמה נרות גדולים שמחזיקים יותר מיממה ותחתיהם הנחנו מגש ממתכת", סיפרה הרבנית דינה סלומון.

בעלה, הרב שלמה, התעורר הבוקר מוקדם כדי להתכונן לתפילה בבית הכנסת. "קמתי ב-6 בבוקר ואני רואה שכל הבית אפוף עשן, כמו ערפל חזק ומיד חיפשתי מה קרה. הסלון די רחוק מחדרי השינה וכשהגעתי אליו ראיתי שהמגש שרוף, חֵלֶב רב על הרצפה וכל הקירות עם פיח. גם שולחן העץ שעליו היו הנרות נחרך מתחת למגש ולא ברור כיצד הוא לא נדלק ושרף את כל הבית. ממש יצאנו בנס, ב"ה".

המגש המפויח: צילום פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה

ילדי המשפחה התעוררו עם פנים מפויחות וכך גם הרב ואשתו. בקריאת התורה הבוקר בירך הרב "הגומל" ולאחר התפילה קיים הרב סלומון סעודת מצווה עם מתפללי בית הכנסת ובה הודה על הנס שאירע עם משפחתו. עם צאת השבת הגיעו שיפוצניקים לדירה והחלו בצביעת הקירות. נגרם נזק קל, אך בני המשפחה לא נפגעו, למעט שאיפת עשן קלה.

בקרמנצ'וג, שנמצאת במרכז אוקראינה, מתגוררים כ-5,000 יהודים. משפחת סלומון – הוא במקור מראשון לציון והיא מקריית מלאכי - נמצאת בשליחות בעיר כבר 25 שנים. לזוג 7 ילדים, ש-2 מהם לומדים במוסדות חינוך בארץ. שבוע לאחר תחילת המלחמה הם עזבו זמנית את העיר, אך הרב חזר לעיתים תכופות כדי לסייע לבני קהילתו. במהלך חגי תשרי הם שבו לעיר בהרכב מלא ומאז שוהים בה וממשיכים את פעילותם במלוא המרץ, למרות הפגיעה בתשתיות שמפריעה לשגרת חייהם.

"יש לנו הפסקות חשמל כל העת. בממוצע יש חשמל 4 שעות ואז הפסקת חשמל במשך שעתיים – כך לאורך שעות היממה. למרות הכל אנחנו לא נרתעים. מחר, בסיוע 'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה', נקיים אירוע גדול של הדלקת נר ראשון של חנוכה מחוץ לבית הכנסת – עם צפי להשתתפות של כמה מאות תושבים ובנוסף נקיים פעילות במשך כל ימי חג החנוכה. אני בטוח שהאור ינצח ובקרב נעלה לארץ ישראל בגאולה השלמה".

מלחמת אוקראינה רוסיה חב"ד חנוכה נרות שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד