כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"בניגוד להסכמים"

ללא תיאום: הרשות הפלסטינית ערכה מבצע מעצרים נגד חמאס

על מנגנוני הביטחון של הרשות חל איסור לפעול בשטחים הללו ובטח שלא לבצע שם מעצרים • כדי להיכנס בלי שישראל "תשים לב" הגיעו אנשי המנגנונים עם רכבים אזרחיים ובלבוש אזרחי, וחטפו את אנשי החמאס

ללא תיאום: הרשות הפלסטינית ערכה מבצע מעצרים נגד חמאס
מחבלי גוב האריות צילום: מתוך שידורי כאן 11

הרשות הפלסטינית הוציאה לפועל מבצע מעצרים של פעילי חמאס - בניגוד לסיכומים עם ישראל ובלי תיאום איתה. על פי הדיווח בכאן 11, ביום חמישי האחרון הרשות ביצעו מנגנוני הביטחון של הרשות מבצע מעצרים נרחב נגד אנשי חמאס, בכל רחבי הגדה המערבית. אלא שחלק מהמעצרים בוצעו בשטחי C - אזורים שנמצאים בשליטה ביטחונית ואזרחית מלאה של ישראל.

המנגנונים הביטחוניים של הרשות נכנסו לשטחים אלו ללא תיאום עם ישראל ובלי שום הודעה מוקדמת. כדי להיכנס בלי שישראל "תשים לב" הגיעו אנשי המנגנונים עם רכבים אזרחיים ובלבוש אזרחי, וחטפו את אנשי החמאס איתם חזרו לשטחי A.

יצוין כי לרשות הפלסטינית אסור לפעול בשטחי C, ובוודאי שחל עליה איסור לבצע שם מעצרים, בלי תיאום מוקדם עם ישראל.

כזכור, בשבוע האחרון אמרו גורמים ברמאללה, כי מנגנוני הביטחון הפלסטינים פתחו במבצע רחב היקף ומרוכז נגד ארגון הטרור חמאס, במהלכו זומנו לחקירה עשרות מפעילי השטח הבולטים של חמאס מכל רחבי הגדה המערבית.

בין אלו שזומנו לחקירה נמנו גם ראשי חמאס בכפרים הגדולים, בעיירות ובערים הפלסטיניות. במהלך החקירה, הוזהרו ה‏פעילים שלא לקיים שום אירוע לרגל יום השנה ליסוד הארגון שצוין במהלך השבוע האחרון. בנוסף, לפעילים הועבר מסר ברור כי במידה ויוציאו לפועל מפגן תמיכה, ולו הקטן ביותר, הדבר יוביל למעצר מיידי של האחראים. הפעילים התחייבו שלא יתלו ולא יניפו בשבוע הקרוב, דגלי חמאס.

הרשות הפלסטינית מעצרים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד