כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפגינו על הוצאות להורג

אסירים איראנים נפצעו לאחר שהשומרים פתחו לעברם באש

דיווחים באיראן על התנגשות אלימה בכלא בקראג', ממערב לטהרן. ביום שבת פרץ סכסוך בין סוהרי הכלא לאסירים. המהומה פרצה לאחר שעצורים הפגינו נגד העברתם של כמה אסירים שנידונו למוות, למדור נפרד להוצאה להורג

אסירים איראנים נפצעו לאחר שהשומרים פתחו לעברם באש
מבט על הכלא המרכזי קראג' ליד טהראן צילום: Iran International

ארגוני זכויות אדם טוענים, כי ביום שבת פרץ סכסוך בכלא בקראג' ממערב לבירה טהרן, הסכסוך התרחש לאחר שעצורים הפגינו נגד העברתם של כמה אסירים שנידונו למוות, למדור נפרד להוצאה להורג.

לפי הדיווחים, לפחות 100 אסירים נפצעו לאחר שסוהרי הכלא פתחו באש כדי לדכא התנגדות של אסירים, פקיד ממשלתי אחד אמר שאסיר נהרג כשהאסירים יידו אבנים. ערוץ הטלוויזיה Iran international מדווח, כי פקידים איראנים בדרך כלל מדווחים מספר נמוך יותר של הרוגים או שהמידע מתפרסם באיחור.

עדיין לא ברור מה היה תפקידם של מפגינים אנטי-ממשלתיים העצורים בכלא, אבל פעיל זכויות אדם כלוא, סעיד אגבאלי, הצליח לשלוח הודעה, ואמר כי פקידי הכלא בימים האחרונים מעבירים ללא הרף אסירים פוליטיים לתאים מבודדים, מהלך מבוצע בדרך כלל לפני הוצאת אנשים להורג. פעולה זו היא עינוי פסיכולוגי.

"פקידי הכלא תכננו הוצאתם להורג של ארבעה אסירים כאשר מספר אסירים החלו לקרוא קריאות. המחאה הפכה לעימות עם התערבותם של השומרים שירו ​​ופצעו למעלה ממאה", נמסר מארגון זכויות אדם HRANA.

עד ראיה שנסע בסמוך לבית הסוהר בסביבות השעה 20:00 שעון מקומי ביום שבת, כדי למנוע מהממשלה, אמר לערוץ הטלוויזיה Iran international שאי אפשר להתקרב למתחם, אבל הוא יכול לשמוע יריות חוזרות ונשנות.

איראן הפגנות אסירים הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד