י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מאבק מדיני

צרפת מגנה את גירושו של המחבל סלאח חמורי

צרפת מגנה את גירושו של המחבל סלאח חמורי שתכנן בעבר לרצוח את הגר"ע יוסף זצ"ל. "צרפת נקטה צעדים רבים מול הרשויות הישראליות על מנת להביע בצורה הברורה ביותר את התנגדותה לגירוש זה של פלסטיני תושב מזרח ירושלים"

צרפת מגנה את גירושו של המחבל סלאח חמורי
אילוסטרציה צילום: pixabay

צרפת הודיעה כי היא מגנה את גירוש המחבל סלאח חמורי תושב מזרח י-ם, בעל תושבות ישראלית, שהורשע בתכנון רצח הרב עובדיה זצ"ל. גירושו מגיע בעקבות החלטתה של שרת הפנים איילת שקד בנושא.

"אנו מגנים היום את ההחלטה המנוגדת לחוק של הרשויות הישראליות לגרש את מר סלאח חמורי לצרפת. מאז מעצרו האחרון, נקטה צרפת בכל הצעדים, לרבות בקרב הדרגים המדיניים הגבוהים ביותר, על מנת להבטיח כי זכויותיו של סלאח חמורי יכובדו, כי דרכי הערעור פתוחות בפניו, וכי יוכל לנהל חיים נורמליים בירושלים, העיר שבה נולד, מתגורר ומבקש לחיות", נכתב בהודעה הצרפתית.

עוד נמסר בהודעה כי "צרפת גם נקטה צעדים רבים מול הרשויות הישראליות על מנת להביע בצורה הברורה ביותר את התנגדותה לגירוש זה של פלסטיני תושב מזרח ירושלים, שהינו שטח כבוש לפי אמנת ג'נבה הרביעית. משרד החוץ ולענייני אירופה הצרפתי, הקונסוליות הכלליות של צרפת בירושלים ובתל אביב, וכן שגרירות צרפת בישראל עשו כל מאמץ להעניק לו את כל הסיוע האפשרי בעת הביקורים הקונסולריים הרבים. משרד החוץ ולענייני אירופה הצרפתי נמצא בקשר רציף עם משפחתו של מר חמורי".

מוריה אסרף מדווחת בחדשות 13, כי ישנה רגישות מדינית מול צרפת סביב גירושו של המחבל סלאח חמורי. גורמים בפריז ניסו למנוע את גירושו בין היתר בטענה שהוא מתגורר במזרח ירושלים, שהוא "שטח כבוש" ולכן ישראל לא רשאית לגרש אותו. ההתנגדות הוצפה עד לדרגים הגבוהים ביותר בישראל.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' המחבל סלאח חמורי גורש הבוקר (ראשון) לצרפת בעקבות החלטת שרת הפנים, איילת שקד, לשלול את תושבותו בישראל לפני כשבועיים. סלאח חמורי הוא אזרח צרפתי ותושב קבע בישראל, יליד 1985. הוא נולד בכפר עקב שבאזור ירושלים, ופועל מזה שנים רבות בשורות ארגון הטרור הפלסטיני "החזית העממית" (PFLP). במהלך חייו ארגן, הסית ותכנן לבצע פיגועים בעצמו ועבור הארגון כנגד אזרחים ודמויות בולטות בישראל. לאור מעורבותו המתמשכת בארגון הטרור, נעצר חמורי מספר פעמים במעצר מנהלי.

הגירוש היום הינו סופו של תהליך בו על רקע מעורבותו של חמורי בפעילות טרור, נשללה תושבותו. ההרחקה התבצעה על ידי נציגי מינהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין וההגירה שילוו אותו עד לצרפת, שם ממתינים לו אשתו וילדיו. על רקע פעילותו, נעצר סאלח מספר פעמים. בין מעצריו ומאסריו ניתן למנות את מעצרו בשנת 2005 בגין חברותו בחוליית טרור של החזית העממית אשר תכננה להתנקש בחייו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק״ל.

 

הרב עובדיה יוסף מחבל פלסטיני צרפת גירוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד