ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מיליציה חמושה

המשפחה טוענת: ארה"ב חטפה בצורה בלתי חוקית חשוד בפיגוע

משפחתו של קצין מודיעין לשעבר בלוב, אומרת שהוא 'נחטף' על ידי מיליציה לפני שהוטס בחשאי מלוב לארה"ב. בשבוע שעבר הואשם מסעוד בארה"ב בכך שתכנן את הפצצה שהפילה את מטוס הבואינג 747 והביא למותם של 270 בני אדם ב-1988

המשפחה טוענת: ארה"ב חטפה בצורה בלתי חוקית חשוד בפיגוע
טרוריסטים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

חטיפתו של איש מודיעין לובי לשעבר שהואשם בהכנת הפצצה שהפילה מטוס מעל לוקרבי - סקוטלנד, ב-1988 והביא למותם של מאות אנשים, הביאה להאשמות מצד משפחתו כי ארה"ב הפרה לכאורה את החוק הבינלאומי.

משפחתו של מוחמד אבואג'לה מסעוד, שהופיע בבית המשפט בארה"ב בשבוע שעבר, תיארה כיצד הגבר בן ה-71 "נחטף" מביתו בשכונת אבו סאלם בטריפולי בסביבות השעה 01:00 ב-17 בנובמבר על ידי חמושים שנשלחו על ידי מפקד מיליציה מקומי. לאחר מכן הוא הוחזק על ידי מיליציה אחרת במשך שבועיים לפני שהועבר לידי סוכנים אמריקאים.

בשבוע שעבר הואשם מסעוד בארה"ב בכך שתכנן את הפצצה שהפילה את מטוס הבואינג 747 והביא למותם של 270 בני אדם ב-1988 במתקפת הטרור הקטלנית ביותר שהתרחשה על אדמת בריטניה.

ה'גארדיאן' הבריטי מדווח כי ללוב אין הסכם הסגרה עם ארה"ב, לא ידוע על שום בית משפט שבחן בקשה כלשהי מוושינגטון וגם לא מממשלת לוב, ואין תיעוד של כל צו שהוצא למעצרו של האיש. עבד אל-מוניים אל-מוראימי, אחיינו של מסעוד אמר כי "כמה כלי רכב חמושים מלאים בגברים חמושים הגיעו לביתו, וחטפו אותו. אבא שלי ואחים נוספים של דודי גרים באותו רחוב אז יצאנו לראות מה קורה, אבל איימו עלינו בנשק. זה היה טרור, טרור אמיתי", אמר אל-מוראימי.

ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, אמר בשבוע שעבר כי מסעוד הובא לארה"ב "בצורה חוקית על פי הנהלים שנקבעו". אבל ארגון אמנסטי מסר שהסתמכות על "מפקדי מיליציות מתעללות וקבוצות חמושות לאכיפת חוק או מבצעים מיוחדים רק מחזקת את כוחם ומעודדת אותם לבצע פשעים מחרידים נוספים". קרובי משפחתו של מסעוד מודאגים מבריאותו של "איש זקן, חולה". הם אמרו כי "כמשפחה, היינו בהלם מוחלט. לא ציפינו שזה יקרה בכלל".

לוב ארה''ב חמושים חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד