כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לאחר הפרסום ב'בחדרי'

ביש עתיד תוקפים: "פוליטיזציה של צה״ל"

לאחר שדיווחנו על דרישת מפלגת 'הציונות הדתית' להכפיף את הרב הצבאי לרבנות ולהעלות אותו לדרגת אלוף - חבר הכנסת רם בן ברק תקף | הוא קרא לנתניהו לסרב לדרישה: "שמור את צה״ל רחוק מכל עיסוק פוליטי"

ביש עתיד תוקפים: "פוליטיזציה של צה״ל"
רם בן ברק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במפלגת יש עתיד מגיבים לפרסום אמש (ראשון) ב'בחדרי' על דרישת מפלגת הציונות הדתית במשא ומתן הקואליציוני בנוגע להסדרת מעמדו של הרבצ"ר, שלפיה האחרון יוכפף לרבנות ודרגתו תעלה לדרגת אלוף.

חה"כ רם בן ברק, בעבר סגן ראש המוסד, מהמפלגה תקף את הדרישה. "כזה עוד לא היה - התערבות בדרגות של קציני צבא בהסכם קואליציוני? מה השלב הבא? תנאי קבלה לבה״ד 1 יהיה חתימה על טופס התפקדות למפלגת הציונית הדתית בכניסה לבסיס?", כתב.

הוא פנה לראש הממשלה המיועד וקרא לו לסרב לדרישה: "נתניהו שמור את צה״ל רחוק מכל עיסוק פוליטי - פוליטיזציה של צה״ל יהיה רשום על שמך לנצח", כתב ליו"ר הליכוד. אמש, כאמור, דיווחנו על הדרישה של 'הציונות הדתית' להעביר את חוק הרב הצבאי.

מדובר בחוק מיוחד, שקובע שהרב הצבאי יהיה אומנם כפוף לראש המטה הכללי, אך בנושאים מקצועיים והלכתיים הוא לא יהיה כפוף לה - אלא לפסיקותיה של הרבנות הראשית. על פי ההצעה, דרגתו של הרבצ"ר תעלה לדרגת אלוף והוא יקבל מקום בפורום המטה הכללי.

רבנות ראשית רם בן ברק הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד