כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מוות מסתורי נוסף

אוליגרך רוסי "נפל במדרגות" בזמן ביקור אצל חברים

איל הנדל"ן דמיטרי זלנוב מת ב-9 בדצמבר בעיירת אנטיב בצרפת. הוא נפל במדרגות בבית של חברים לאחר שחש לא טוב בארוחת ערב עם החברים. הוא הובהל לבית החולים ולמחרת מת

אוליגרך רוסי "נפל במדרגות" בזמן ביקור אצל חברים
מדרגות: אילוסטרציה צילום: Pixabay

עוד אוליגרך רוסי מת באופן מסתורי. מניין ההרוגים בקרב האליטה הרוסית ממשיך לטפס על רקע מלחמתו של ולדימיר פוטין באוקראינה. איל הנדל"ן דמיטרי זלנוב, בן ה-50, יצא לארוחת ערב עם כמה חברים כשהחל להרגיש לא טוב ונפל במורד במדרגות, כשהוא סובל מפציעות ראש חמורות, כך לפי ערוץ החדשות הרוסית באזה והרשת הצרפתית המקומית Var Matin.

על פי הדיווח, הוא הובהל לבית החולים אך הרופאים לא הצליחו להצילו ומותו אושר על ידי התובע הציבורי בעיריית גראסה הסמוכה למחרת.

על פי הדיווח, זלנוב עבר ניתוח הקשור לבעיות לב שלא נחשפו בשבועות שקדמו למותו, אם כי לא נמסר מידע נוסף. זלנוב היה מייסד שותף של דון-סטרוי, אחת מאימפריות ההשקעות והפיתוח המשמעותיות ביותר של מוסקבה. לאחר שהקים את דון-סטרוי ב-1994 זמן קצר לאחר התמוטטות ברית המועצות, צבר זלנוב במהירות הון והופיע בקביעות ברשימת הרוסים העשירים ביותר של מגזין פורבס עד 2008, אז החברה ספגה הפסדים כספיים ניכרים.

הנסיבות סביב מותו של איל הנדל"ן דומות להפליא לאלו של אנטולי גרשצ'נקו לשעבר ראש מכון התעופה של מוסקבה, שלפי הדיווחים ברוסיה נפל במורד גרם מדרגות במטה המכון בבירת רוסיה בספטמבר, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים',

אנטולי גרשצ'נקו, לשעבר ראש מכון התעופה של מוסקבה (MAI) החליק וירד הבוקר במורד גרם מדרגות במטה בבירת רוסיה. "ב-21 בספטמבר 2022, אנטולי ניקולאביץ' גרשצ'נקו, דוקטור למדעים טכניים, פרופסור, יועץ לרקטור של מכון התעופה של מוסקבה, מת כתוצאה מתאונה", כך נמסר מדוברות החברה לתקשורת ברוסיה.

מותו של זלנוב מתווסף לרשימה הארוכה והמסתורית של אוליגרכים רוסים שמתים בנסיבות מסתוריות מאז תחילת המלחמה באוקראינה. דימטרי הוא האחרון בשורה ארוכה של בכירים ממגזרי האנרגיה, הטכנולוגיה והפיננסים של רוסיה הקשורים לקרמלין שמתו בנסיבות חשודות בחודשים האחרונים.

מלחמת אוקראינה רוסיה אוליגרך ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד