כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לאחר ארבעה חודשים

חסד השם: שוחררו האם והתינוק שנפצעו בפיגוע הירי

למעלה מארבעה חודשים מהפיגוע הקשה בסמוך לקבר דוד המלך מגיעה בשורה טובה משערי צדק: ליבא אהובה שרייבר שנפצעה באורח קשה מאוד בפיגוע הירי לעבר אוטובוס בסמוך לקבר דוד המלך שוחררה על רגליה כשהיא אוחזת בידיה את תינוקה הבריא, שנולד פג

חסד השם: שוחררו האם והתינוק שנפצעו בפיגוע הירי
זירת הפיגוע סמוך לקבר דוד צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

התרגשות רבה בקרב הצוותים עם שחרורם של ליבא אהובה שרייבר שנפגעה קשה לפני ארבעה חודשים בפיגוע הירי בסמוך לקבר דוד עם פציעות רב מערכתיות בבטנה בעודה בשבוע 26 להריונה, והפג שטופל במשך למעלה מארבעה חודשים.

מחזה בלתי שגרתי נראה בשערי צדק. צוות הפגייה, האחיות הרופאים ובנות השירות אחוזי התרגשות עסקו בתליית בלונים ושלטי קיר מקושטים. "למשפחת שרייבר היקרים. אנחנו שמחים ונרגשים שאתם בשעה טובה יוצאים לבית! מאחלים לכם גידול קל ושתרוו ממנו רק נחת".

ההתרגשות הגיעה לשיאה כשהגיעה ליבא אהובה מלווה בבעלה, כשהיא עומדת על שתי רגליה מלווה בבעלה חיים, ואוחזת את התינוק בשתי ידיה עוטפת אותו בחום ובשמיכה לקראת השחרור המיוחל לביתם. למעלה מארבעה חודשים שהיא נלחמה על חייה ובמהלכן נבצר ממנה לראותו בשל הטיפול המורכב והממושך. ליבא אהובה התמודדה עם פציעה אנושה ובקושי שרדה. רופאים ואחיות מומחי המחלקה לרפואה דחופה, המחלקה לטיפול נמרץ רופאי המחלקה הכירורגית, מומחי אגף מיילדות והצוות הסיעודי שעטף וליווה את שני הזוג לאורך כל הדרך נלחמו על חיי האם והפג והנה כעת לא רק את נפשה קיבלה לשלל אלא גם את בנה.

ההורים והרך הנילוד: צילום בית חולים שערי צדק

כזכור, במוצאי שבת ט"ז בחודש אב, אחר חצות, 14 באוגוסט. הגב' שרייבר יצאה מביתה בביתר עילית עם בעלה חיים להתפלל בקבר דוד המלך בירושלים. כשהגיעו לאזור החניון נאלצו להמתין לאוטובוס שעמד בתחנה זמן רב, ולפתע נשמעו יריות, בני הזוג שניסו להיכנס עם רכבם לחניון, ניסו להבין מה קורה, ולתדהמתם ראו את המחבל שנס מאחורי האוטובוס לעברם, כשהוא כיוון את אקדחו אל מול חלון הנהג מטווח אפס ומכוון את האקדח לעבר הנהג, ברגע האחרון הסיט את האקדח לכיוון האישה וירה יריה אחת, ונמלט לכיוון הכפר סילוואן.

גב' שרייבר שהייתה בשבוע ה-26 להריונה הובלה למרכז הרפואי שערי צדק על ידי כוחות ההצלה ומד"א במצב קשה ביותר ובתחילה מצבה הוגדר "אנוש". הרופאים נאלצו ליילד את התינוק באופן מיידי ובמשך מספר ימים היא נאבקה על חייה ביחידה לטיפול נמרץ בשערי צדק. כמה קומות מעל, נאבקו צוותי הפגייה על חייו של היילוד שמצבו היה נראה חסר סיכוי לחלוטין.

חלפו מעט יותר מארבעה חודשים במהלכם ליבא אהובה אושפזה במחלקה הכירורגית בשערי צדק, עברה עשרות פרוצדורות וטיפולים קשים ומורכבים והנה היום היא שבה לשערי צדק מההליך השיקומי שאותו החלה כדי לאסוף גם את התינוק הרך שנולד לתוך התופת ושרד באופן ניסי ומופלא.

צוות הפגייה נפרד ממנה ומהתינוק הרך כשהם דומעים ונרגשים ביותר. לא בכל יום קורים כאלה ניסים ולא בכל יום מצליחים להציל את חייו של בן 26 שבועות שנולד מתוך התופת. הם מלווים את ההורים הנרגשים בברכות ובתפילות ומאחלים להם המשך חיים טובים וגידול קל.

האב הנרגש חיים שרייבר הודה בשם כל המשפחה: "ברוך שעשה לנו נס במקום הזה. הגענו לכאן אחרי תשעה באב ואנו יוצאים בערב חג החנוכה שמחים לחגוג את חג החנוכה בבית בחיק המשפחה. היה לנו את נפשנו לשלל ואנו מודים לבורא עולם שהחיינו וקיימנו על הניסים והנפלאות, תודה מיוחדת לאנשי הצוותים הרפואיים, הסיעודיים והסוציאליים המסורים שטיפלו והצילו את חייהם של אשתי והתינוק. תודה לצוות מד"א שהציל את חייה ופינה אותה במהירות. תודה לצוות הטראומה וטיפול נמרץ שהצילו אותה ממוות לחיים ולכל המחלקה הכירורגית וכל שאר המחלקות והיחידות התומכות שנאבקו על הצלתה ושיקומה. תודה לצוות הפגייה שגידל את התינוק למעלה מ-4 חודשים עד לשלב שבו הוא יכול לצאת איתנו בריא הביתה".

בני הזוג שרייבר הותירו בידי צוות הפגייה מכתב נרגש מאוד תחת הכותרת "פתחו לי שערי צדק אבוא בם אודה י-ה" במכתב מברכים ומודים בני הזוג לצוות שטיפל והציל את דוד שרייבר בנם הקטן. "ברוך שעשה לנו נס במקום הזה. ברוך השם בידיים מלאות נושאות תינוק חמוד דוד שרייבר אשר פותח עיניים תכלת לכל עבר שולח מבטי תודה לכולכם".

במתב נאמר: "בעומדנו כאן בפתח, מביטים לאחור אל הפגייה טיפול נמרץ ואל החדרים בשלבים המתקדמים. וברוך ה' בידיים מלאות, נושאות תינוק חמוד דוד שרייבר - אשר פותח עיניים תכולות לכל עבר - שולח מבטי תודה לכולכם, וכולנו בטוחים כי לעולם לא נשכח את המקום המיוחד הזה, כ-120 יום שהיינו כאן ויוצאים במזל טוב לעוד 120 שנים ארוכות, והלוואי בריאות שמחות ומועילות ומחזירות הכרת הטוב, בראשונה להקב"ה רופא כל בשר ומפליא לעשות, ולכם המחלקה וראשיה, הרופאים, האחיות, היועצים, כח העזר, המכשור הרפואי, הניקיון והסדר, הזמן והתפעול, והעיקר: המסירות, השקידה, המאור פנים והחביבות של כולכם כל אחד באישיותו ובשמו הטוב, אשריכם שאתם ממלאות יעוד במקום נשגב כזה אשר נפש כל חי ורוח כל בשר איש – גם בידכם, אשריכם".

לגב' שרייבר ובנה עוד דרך החלמה לא פשוטה של שיקום וחזרה לחיים. עליהם יהיה לחזור להמשך מעקב וטיפול רפואי המצריך גם ניתוחים נוספים בהמשך. בני המשפחה מבקשים: "המשיכו להתפלל על הגב' ליבא אהובה בת רבקה בריינדל, ובנה דוד בן ליבא אהובה לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל, ושיזכו אביו ואימו להכניסו בבריתו של אברהם אבינו מתוך שלימות הבריאות וכל טוב ולגדלו לתורה ולחופה ולמעשים טובים.


בית חולים שערי צדק קבר דוד פיגוע ירי חיים שרייבר ליבא אהובה שרייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד