י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פיגוע הירי בירושלים

הבעל משחזר את רגעי האימה: "המחבל הסתכל על אשתי וירה לה בבטן"

בשורה משמחת הערב מביה"ח. הפצועה הקשה מפיגוע הירי במוצ"ש התעוררה ומתקשרת עם סובביה, אחרי שיולד בנה הפג ועברה סדרת ניתוחים שבהם נאלצו לכרות לה כמה איברים פנימיים | בעלה שניצל מירי המחבל משחזר את רגעי האימה ומדבר על ההתמודדות מול שלוש זירות

הבעל משחזר את רגעי האימה: "המחבל הסתכל על אשתי וירה לה בבטן"
זירת הפיגוע לעבר אוטובוס בי-ם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית החולים שערי צדק עדיין מאושפזים שני פצועים קשה מפיגוע הירי באזור קבר דוד המלך ע"ה בעיר העתיקה בירושלים. אחת מהם היא ליבא אהובה שרייבר, בת ה-37, אם לשמונה ילדים, שנפגעה מירי המחבל בבטנה בעודה עומדת שבועות ספורים טרם לידת בנה השמיני. 

כאשר נכנסו היא ובעלה חיים בן ה-39 לרכבם שחנה בעיר העתיקה הגיח המחבל אמיר סידאווי, בן ה-26, תושב מזרח ירושלים, ופתח באש לעבר אוטובוס קו 3 שעצר בקרבתם. אחרי שפגע ופצע כמה נוסעים, הוא התקרב לרכבם הפרטי של בני הזוג שרייבר וירה לעבר האישה ופצע אותה באורח קשה מאוד.

הבעל חיים שרייבר שניצל מירי המחבל ולא נפגע שחזר הערב (שלישי) בשיחה עם כתב ynet גלעד כהן את רגעי האימה, אך קודם לכן עדכן כי רעייתו שבה להכרה ותקשרה איתו, אחרי שעברה סדרת ניתוחים סבוכים, בהם ניתוח קיסרי שבו נולד בנם הפג. אשתי התעוררה ומתחילה לחזור לעצמה אחרי ניתוח מאוד קשה. נאלצו לכרות לה איברים פנימיים והיא תצטרך לעבור עוד ניתוח בהמשך. היא מספרת שהיא מרגישה את הסיכות בגוף".

עוד בנושא:

על רגעי האימה שחזר חיים: "שמענו שש יריות, כל האירוע ארך בסך הכול 40 שניות. היו שם המון אנשים שאנחנו מכירים, ואנחנו פשוט רואים שכל הקליעים שלו פגעו. הוא סיים לירות ואז הגיע לרכב שלנו, עשה לנו פרצוף רע, פרצוף של רצח. הוא היה נראה כמו אש, תפס את הנשק בשתי הידיים ונראה מיומן, כמו צלף אמיתי", הוא מתאר.
באותו הרגע המצמרר, משחזר חיים: "האיש הזה הסתכל עלינו חזק חזק בעיניים, ונראה שהוא מתלבטת במי לירות - ובחר בבטן של ליבא אהובה. גם אשתי זוכרת את זה. הוא ירה והשמשה נשברה, אך לא התנפצה לגמרי. יכול להיות שזה מה שהציל אותנו. אם אפשר היה לראות דרך השמשה, אולי הוא היה יורה שוב", טוען שרייבר.
זירת הפיגוע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.
חיים מספר ל-ynet כי הקליע חדר לרכב ופגע כאמור באשתו והיורה נמלט מיד מהמקום ללא אומר ודברים. לדבריו: "לא הבנתי מה קרה, לא הרגשתי כלום וחשבתי שגם אשתי לא הרגישה, ואז היא צעקה שהיא מרגישה דם. הכדור נכנס באזור הלב ויצא לה מהגוף. בנס, בגלל שהיא הייתה בהיריון, אז האיברים שלה היו קצת יותר גבוהים - וזה הציל את חייה", מספר הבעל בדיעבד.

מאז הפיגוע במוצאי שבת, חיים שרייבר, אב לשבעה ילדים, מתרוצץ בין מיטתה של אשתו ליבא, שבחסדי שמים כבר יצאה מטיפול נמרץ, לבין בנו הפג שנמצא במחלקת פגים, כשבבית הילדים הרכים שמתגעגעים ודואגים.

חיים מספר על התחושות בימים קשים אלה: "כשאני איתה מיד צצות לי התמונות הזוועתיות של האיש הזה אפילו אני, שכל כך טרוד, מוצא את עצמי מעתיק מספרי זהות של נהגי מונית ונמצא בהיכון כל הזמן. לא מצליח להבין את עצמי. לא ישנתי ולא אכלתי מאז הפיגוע, החיים שלי הם במירוץ ובטירוף", הוא מתאר.

באשר לפג שיולד טרם זמנו, אמר שרייבר: "הילד שלנו נאבק על החיים שלו, ברוך ה' הוא נלחם כמו אריה וה' יעזור שהוא יצליח. הוא זקוק לישועות גדולות ושעם ישראל יתפלל עליו. אנחנו מלאי תקווה שהילד הזה יפתיע אותנו עוד הרבה פעמים בחיים, כנראה שהרעיונות לשמות עוד יתחלפו עד הברית בעוד כמה חודשים".

הציבור נקרא להמשיך ולהתפלל לרפואתה השלימה ‏ליבא אהובה בת רבקה בריינדל ובנה הפג בן ליבא אהובה לרפו"ש בתוך שאר חולי ישראל.

 

פיגוע בירושלים שחזור מצמרר פיגוע ירי ליבא אהובה שרייבר חיים שרייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד