י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
באופן חריג

ישראל אישרה לאמו של אסיר ביטחוני לבקר אותו בישראל

ישראל אישרה באופן חריג לאמו של אסיר ביטחוני לבקר אותו בבית החולים בישראל. האסיר ממקימי גדודי חללי אל-אקצא והוציא לפועל כמה פיגועים בזמנו. הוא נידון לשבעה מאסרי עולם

ישראל אישרה לאמו של אסיר ביטחוני לבקר אותו בישראל
האסיר נאסר אבו חמיד צילום: תקשורת פלסטינית

ישראל אישרה באופן חריג לאמו של אסיר ביטחוני ותיק ומוכר יחסית לבקר אותו בבית החולים בישראל. מדובר בנאסר אבו חמיד, ממקימי גדודי חללי אל-אקצא ומי שהיה מקורב למרוואן ברגותי באינתיפאדה השנייה והוציא לפועל כמה פיגועים בזמנו. הוא נידון לשבעה מאסרי עולם בראשית שנות האלפיים. (אחיו, איסלאם אבו חמיד הרג את החייל רונן לוברסקי ב-2018), כך דווח ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, אבו חמיד חולה בשנים האחרונות בסרטן ובתקופה האחרונה מאושפז בבית חולים בעקבות ההתדרדרות החריפה במצבו. האישור לביקור האם נעשה בתיאום עם כלל גורמי הביטחון. יש לציין כי אסירים ביטחוניים מקבלים ביקורים של בני משפחותיהם מעזה ומהגדה אך אלו מתקיימים בדרך כלל רק בין כותלי הכלא.

בדצמבר 2000 פנה פעיל פלסטיני בשם אחמד ענדור לנאשם והודיע לו על רצונו לבצע פיגוע ירי. אבו חמיד מסר לענדור את נשקו האישי מסוג קלצ'ניקוב ושתי מחסניות מלאות כדורים. ב-31/12/00 ירו ענדור ומחבלים אחרים יחד ברכב בו נסעו בנימין וטליה כהנא ז"ל וחמש בנותיהם. ההורים נרצחו בפיגוע.

בספטמבר 2001 ביקש ענדור לבצע פיגוע ירי נוסף. הנאשם אישר את הפעולה וצייד את ענדור ברובה מסוג קלצ'ניקוב. ב-21/12/01 בשעות הערב ירה ענדור יחד עם פעילים נוספים לעבר רכבו של אליהו כהן ז"ל שנסע בכביש 443 בסמוך לגבעת זאב, והוא נהרג.

במאי 2001 פנה מחבל נוסף אל אבו חמיד וביקש ממנו לבצע פיגוע באמצעות מטען חבלה. הנאשם מסר למחבל את המטען וזה הניח אותו בפתח בית הקפה "ביאנקיני" בירושלים. הפיגוע סוכל לאחר שהמטען התגלה על ידי בעלי המקום.

בתחילת שנת 2002 הוא קיבל מברגותי מרגמה וחמש פצצות. לאחר מספר נסיונות שעלו בתוהו הצליח לשגר פצצה לעבר פסגות, שלא גרמה לנזק. הוא דיווח לברגותי על דבר נסיונו לפגוע וזה דרש ממנו שלא יספר על כך לאיש מחשש מתגובתו של יאסר ערפאת.

בסוף חודש פברואר 2002 פנה פעיל טרור לחמיד וביקש ממנו לסייע לו לבצע פיגוע חבלני במפעל "בשקביץ" בעטרות, שם עבד. חמיד מסר לו אקדח והוא רצח את מעסיקו גד רג'ואן.

מרואן ברגותי בית חולים פלסטיני מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד