י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מאותתים לפוטין

קנדה תחרים 26 מיליון דולר מרומן אברמוביץ'

הממשלה הקנדית מתכננת לעקל 26 מיליון דולר מחברה בבעלות רומן אברמוביץ' המיליארדר היהודי הרוסי ישראלי שכבר ספג מכות כלכליות חזקות מאז תחילת המלחמה של פוטין באוקראינה

קנדה תחרים 26 מיליון דולר מרומן אברמוביץ'
דגל קנדה צילום: Pixabay

קנדה הודיעה כי היא מתכננת לעקל 26 מיליון דולר מחברה בבעלות האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ', כך מסר הממשל הפדרלי.

הקנדים רוצים לעקל את הכסף מחברת 'גרניט קפיטל החזקות' של אברמוביץ' (Granite Capital Holdings). זהו ניסיון ראשון של קנדה להחרים נכסים השייכים לאוליגרך רוסי שיש עליו סנקציות, כדי להעניש את רוסיה והאליטה העשירה שלה על הפלישה לאוקראינה.

אברמוביץ', הבעלים לשעבר של מועדון הכדורגל צ'לסי שאותו נאלץ למכור, הוא בן ברית קרוב של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. שרת החוץ, מלאני ג'ולי, תצטרך כעת להגיש בקשה לבית המשפט לחילוט הנכסים. אם הממשלה תצליח בעתירתה, ההכנסות עשויות לשמש לשיקום באוקראינה ולפיצויים לקורבנות הפלישה ה"בלתי חוקית והבלתי מוצדקת" של רוסיה, מסרה הממשלה, זאת הפעם הראשונה שקנדה מקדמת מהלך כזה.

שרת החוץ מסרה בהצהרה: "מתחילת המלחמה הזהרנו את פוטין ואת בעלי בריתו שהם לא יוכלו להסתתר מהשלכות של מעשיהם. פטור מעונש מעולם לא היה אופציה, וקנדה תמשיך ללחוץ על המשטר הרוסי ועל אלו שנהנים מהפלישה הברברית של פוטין לאוקראינה. בעוד האוקראינים ממשיכים להילחם בגבורה כדי להשיב לעצמם את האדמה, אנו מאשרים מחדש את מחויבותנו לעמוד לצד אוקראינה כל עוד יידרש".

כריסטיה פרילנד, סגנית ראש הממשלה ושרת האוצר אמרה בהצהרה: "האוליגרכים של פוטין שותפים לפלישה הבלתי חוקית והברברית של רוסיה לאוקראינה. קנדה לא תהיה גן עדן בשבילם, וההודעה שלנו ממחישה את נחישותנו להבטיח שהאליטות של רוסיה ישלמו את המחיר על תמיכתן במשטר האכזרי של פוטין. זה צודק וראוי שנכסים רוסיים ישמשו כדי לעזור לבנות מחדש את אוקראינה".

מאז הפלישה בסוף פברואר, קנדה הטילה סנקציות על יותר מ-1,500 אנשים מרוסיה, אוקראינה ובלארוס.

קנדה סנקציות עיקול מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד