כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
רוצחים חסרי גבולות

רופאה שטיפלה בסתר במפגינים נמצאה ללא רוח חיים

מקרי מוות מסתוריים באיראן ללא הפסקה, חשש כי המשטר מחסל מפגינים ללא משפט בשלל צורות. רופאה שטיפלה בחשאי במפגינים שחששו ממעצר בבית חולים, נמצאה ללא רוח חיים. היא טיפלה בפצועים מהפגנות שחששו להגיע לבתי חולים בהם סוכנים חיכו לעצור אותם

רופאה שטיפלה בסתר במפגינים נמצאה ללא רוח חיים
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

טענות של פקידים איראנים לפיהם רופאה ש"נפלה" - מתה, עוררה חשד למוות נוסף במעצר, המשטרה יצרה קשר עם משפחתה של ד"ר אאידה רוסטאמי למחרת היעלמותה ב-12 בדצמבר, מקור מקורב למשפחה אמר ל-iran Wire כי היא מתה בתאונת דרכים.

מהמשטרה נמסר כי הגופה נמצאת בחדר המתים של בית קברות בדרום טהראן. על פי דיווחים באיראן, המכון הרפואי כתב כי סיבת המוות היו "התנגשות עם חפץ קשה" בתעודת המוות של אאידה רוסטאמי צוינה סיבת המוות כ"תאונה". אבל משפחתה ראתה סימני התעללות, על גופת בתם, כששאלו את המשטרה מה קרה, הודיעו להם השוטרים שאאידה נרצחה.

אאידה רוסטאמי רופאה כללית נסעה במהלך השבועות האחרונים לאזורים המערביים של טהראן, כדי לטפל במפגינים שנפצעו מכוחות הממשלה. בהפגנות של השנים האחרונות בתי חולים נחשבו לאחד המקומות הכי לא בטוחים למפגינים שנפצעו על ידי כוחות הממשלה ברחובות איראן.

הנוכחות הנרחבת של כוחות הביטחון בבתי החולים וחטיפת הפצועים לפני או אחרי טיפול, גרמו לחלק מהרופאים באיראן לטפל בפצועים במשרדיהם או ללכת באופן אישי לבתיהם של האנשים הללו.

הרשויות גילו כי הרופאה מסייעת למפגינים, והרגו אותה. "התאונה בהחלט לא הייתה הסיבה למותה של ד"ר רוסטאמי, הבת שלהם לא מתה בגלל תאונה, הם הרגו אותה" אמר מקור לתקשורת המקומית.

המקור אמר גם כי אנשי רפואה אמרו למשפחה בסודיות, כי היא לא נהרגה בתאונת דרכים, כפי שסיפרה המשטרה למשפחה, אלא שהם נצטוו שלא לחשוף את סיבת המוות האמיתית. מקורות המקורבים למשפחה אמרו כי כשהם התעקשו לצפות בגופה, הם ראו פציעות וחבלות שונות וזרועות שבורות.

אתמול הודיעה מערכת המשפט תיאור שונה לחלוטין של נסיבות מותה של הרופא בת 36, ועצרו צעיר שלטענתם חשוד בהשלחת ד"ר רוסטאמי אל מותה מגשר להולכי רגל לאחר ריב ביניהם, אך המשפחה לא מאמינה לסיפור הזה.

כלי תקשורת בשרות המשטר פרסמו ביום ראשון סרטון של הגבר האלמוני שטען שרוסטאמי קפצה מגשר הולכי רגל לאחר שעזב אותה וכי הוא חזר למצוא את גופתה. אך משפחתה לא מאמינה לסיפור וטוענת כי הצעיר נאלץ באיומים לפרסם סרטון כשהוא אומר מה שהמשטר הכתיב לו להגיד, וכי בתם נרצחה.

בנוסף הרשויות הסבירו את מותם של כמה מפגינים צעירים בשלושת החודשים האחרונים בדרכים דומות, כולל מותם החשוד של שתי צעירות בטהרן ובקראג' בסוף ספטמבר ובתחילת אוקטובר. הרשויות טענו שניקה שאקראמי וסארינה אסמאילזאדה קפצו אל מותן מבניינים גבוהים.

בנוסף טענו הרשויות כי מותה של איילר חאקי סטודנטית לרפואה בת 23, שגופתה נמצאה באתר בנייה בתבריז ב-15 בנובמבר, קפצה אל מותה, אך משפחתה טוענת שזה שקר והיא נורתה למוות ברובה ציד, וגופתה הושלכה מבניין כדי לפברק שהיא קפצה, כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

משפחות או מקורות המקורבים למשפחותיהן של הצעירות הללו אמרו שהם נתונים ללחץ והפחדה מצד כוחות הביטחון והמודיעין שרצו שהם יאשרו את התיאורים ה"מתוכננים" על מותן.

ביום שישי נמצאה גופה נוספת של צעירה על גדות נהר קארון בכפר ליד אהוואז בדרום מערב איראן על ידי המקומיים. הרשויות טוענות כי דוניה פרהאדי, סטודנטית בת עשרים ואחת, נפלה לנהר מגשר. אך ברשתות החברתיות פורסם כי הצעירה הייתה משתתפת פעילה בהפגנות הסטודנטים האחרונות, וכי היא נהרגה על ידי כוחות המשטר.

איראן מפגינים רופאים פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד