ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"צעד נוסף בנורמליזציה"

נציגים ישראליים ישתתפו באירוע של האו"ם שייערך בסעודיה

האירוע נערך על ידי ארגון התיירות העולמי של האו"ם, ואליו צפויים להגיע נציגים משני כפרים ישראליים ונציגי משרד התרבות. שר התיירות רזבוזוב: "מקווה שיציאת המשלחת תהיה צעד נוסף בנורמליזציה בין שתי המדינות"

נציגים ישראליים ישתתפו באירוע של האו"ם שייערך בסעודיה
סעודיה צילום: Pixabay

בסוף חודש פברואר יתקיים אירוע של ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO), בערב הסעודית. אל האירוע צפויים להגיע נציגים משני כפרים בישראל, וגם נציגים של משרד התיירות הישראלי, זאת בשל העובדה שהכפרים הישראלים נכנסו לרשימה לשנת 2022 של כפרים תיירותיים שמומלץ לבקר בהם, כך דווח ב'כאן חדשות'.

הכפרים הישראלים שזכו במסגרת התחרות הם כפר כמא הצ'רקסי, הסמוך לכפר תבור, בעל אדריכלות ייחודית, מפגש קולינרי ותרבותי עם התרבות הצ'רקסית וגם מרכז לשימור המורשת. כפר כמא ייכלל בשנה הקרובה ברשימה היוקרתית של האו"ם. גם הקיבוץ נאות סמדר שבנגב, שמגדיר עצמו כמקום אקולוגי-אורגני, נכנס לתוכנית השדרוג של האו"ם שיסייעו לו לקדם את יכולותיו התיירותיות. נציגיו ישתתפו גם כן באירוע בערב הסעודית.

מטרת התחרות היא למנף את התיירות הכפרית (עד 15,000 תושבים) - כ-60 מדינות הגישו הצעות לתחרות, אחת מהן היא ישראל שמשרד התיירות הגיש מטעמה את כפר כמא, קיבוץ נאות סמדר שבנגב שכאמור זכו, והיישוב ציפורי שלא זכה להיכנס.

שר התיירות יואל רזבוזוב אמר: "להכרה בכפרים הללו כמקומות שכדאי לתיירים להגיע יש חשיבות עצומה. אך להזמנה להשתתף בכנס שנערך בערב הסעודית, יש חשיבות גדולה עוד יותר ואני מקווה שיציאתה של משלחת ישראלית לערב הסעודית תהיה צעד נוסף בנורמליזציה בין שתי המדינות".

סעודיה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד