כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הצלת נפשות

"מצילים את שרוליק התינוק": חפ"ק חירום הוקם בעיצומה של השבת

כששרוליק קורנבליט נולד, התבשרו הוריו שיש לו מום בלב, אבל לא נשקפת לו סכנה מיוחדת • כשהגיע לגיל שלושה חודשים הוא נקלע למצב חירום, הורדם והונשם • ההוראה היתה חד משמעית: הוא חייב לטוס מיידית לבוסטון כדי לעבור ניתוח חירום • כל המערכות הופעלו באחת, עשרות אנשים עסקו במלאכה, בעצם יום השבת

"מצילים את שרוליק התינוק": חפ"ק חירום הוקם בעיצומה של השבת
פינוי בהול צילום: באדיבות המצלם

קבוצת הווטסאפ של אנשי החסד התעוררה לחיים. היה זה בעצם יום השבת, הם רק חזרו מבית הכנסת ועוד לא הספיקו להסיר את הטלית מעליהם, כמי שעוסקים בעניינים שלא פעם יש בהם מושם פיקוח נפש, הם דואגים להישאר זמינים גם בשבתות וחגים, והפעם הם היו צריכים להקריב את השבת למענו של התינוק הקטנטן והחמוד, שריחף בין חיים למוות.

הקליקו כאן כדי להציל את חייו של שרוליק הקטן>>>

שרוליק בן שלושת החודשים נולד כשהוא סובל ממום בלב. לא היה חשש לחייו, מדובר במום שהוא בר טיפול, ניתוח אחד או שניים יסדרו את העניין, והוא יצטרך להישאר במעקב לעיתים רחוקות כדי לוודא שהכל כשורה.
אבל כשהגיע לגיל שלושה חודשים הכל הסתבך. מצבו החל להתדרדר לפתע, הוא הובהל לבית החולים שם הוסיף המצב להחמיר עד שהרופאים נאלצו להרדים ולהנשים אותו.

בשבת קודש הגיעו הרופאים למסקנה המתבקשת – חייבים להטיס אותו בדחיפות לבית החולים המפורסם בבוסטון שבארה"ב, שם זקוק הילד לעבור ניתוח מתקדם במיוחד שבמקומות אחרים בעולם עוד לא יודעים לעשות אותו.

הקליקו כאן כדי להציל את חייו של שרוליק הקטן

ההורים עמדו אובדי עצות. אין דרכונים, אין ויזה, אין להם כסף להתחיל לממן את התהליך היקר והמורכב הזה, ואין להם מושג למי לפנות.

בצר להם התקשרו לעסקן ידוע, חרף העובדה שהיה זה בשבת, והעסקן שכבר מתורגל במקרי חירום ענה לטלפון ושמע אותם ברוב קשב.

בתוך זמן קצר החלו גלגלי השיניים של מערכות החסד החרדיות לפעול במלוא העוצמה.

טלפונים, הודעות, שיחות וידאו, שליחים אימיילים, כל אלו נעשו ועד מהרה נפתח אפילו חפ"ק שגייס עוד ועוד אנשים הקשורים לעניין. עסקן אחד התבקש לפעול מול השגרירות האמריקאית ולסדר את הוויזות, אחר הופעל מול משרד הפנים הישראלי כדי לסדר את הדרכונים, עסקן נוסף תיאם את דרכי ההובלה של התינוק לשדה התעופה, ואחד אחר עסק בלארגן 'מטוס אמבולנס' כדי להטיס תינוק מורדם ומונשם על ליווי רפואי.

היה צורך להוציא אישורים דחופים מקופת החולים, כך גם מהביטוח הרפואי. היה צורך להסדיר ביטוח רפואי בארה"ב ולתאם אמבולנס שעביר את התינוק משדה התעופה לבית החולים בבוסטון. כמו כן היה צורך לתאם את מועד הניתוח מול בית החולים בבוסטון ולנהל מו"מ על העלויות הכבדות ועל חלוקת התשלומים.

בנוסף לכל האמור היה צורך דחוף לגייס מאות אלפי דולרים 'מהרגע להרגע' כדי לממן את כל האופרציה המורכבת הזאת, ולמרותש גם הביטוח הרפואי של קופת החולים מספק מימון משמעותי לעלויות הניתוח עצמו, עדיין החלק הנותר הוא משמעותי מאוד, וכל העלויות שמסביב לניתוח עצמו מצטברות יחד לסכומי ענק.

התכונה הרבה בארץ גלשה גם לארה"ב, שם הוקם חפ"ק מקביל, ונעשו פעולות רבות תוך חילול שבת לצורך הצלת נפש מישראל. כך גויסו במהלך השבת סכומי כסף גדולים מעשירים אמריקאים שנדהמו למצוא עסקנים שמגיעים עם נהג נוכרי ומתדפקים על דלת ביתם בשבת קודש, כשהם מבקשים מהם לבצע העברת כספית לטובת הצלת נפשות.

כך זכו העוסקים במצוות, 'לחלל שבת אחת' על התינוק הקטן שרוליק המתוק, כדי ששרוליק, לשכיגדל כשהוא בריא ושלם בעז"ה, 'ישמור שבתות הרבה'.

כאן המקום לפנות לציבור בבקשה: התרומות להצלת חייו של שרוליק הקטן אכן נחוצות מאוד. כל תרומה תתקבל בכבוד, המשפחה ואנשי החסד המלווים אותה עושים בימים אלו מאמצי על כדי לגייס את הסכומים הנדרשים וכדי להציל את חייו של התינוק שזקוק למספר ניתוחים נוספים כדי שמצבו יתייצב. הוא התעורר ב"ה, מצבו מצוין בהתחשב בנסיבות, ההערכה הרפואית היא שהוא יחלים בהצלחה מרובה ויגדל כמו כל ילד רגיל אחר, אבל כדי שזה יקרה הוא חייב לעבור כמה טיפולים נוספים, והמחירים – גבוהים במיוחד.

הקליקו כאן כדי להציל את חייו של שרוליק הקטן>>>

קופת העיר חפק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד