כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
קיזוז מע"מ ללא חשבוניות

שנת מאסר בפועל נגזר על קבלן הבנייה

עונש של שנת מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי וקנס של 40 אלף ₪ נגזר על מוחמד שכרי, בן 26 מג'ת. שכרי, הבעלים והמנהל של חברת הבנייה "מפלצת השחר" אשר הורשע בקיזוז מע"מ ללא חשבוניות בסכום כולל של 2.25 מיליון ₪, ובאי הגשת דו"ח תקופתי למע"מ

שנת מאסר בפועל נגזר על קבלן הבנייה
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

בית משפט השלום בחדרה גזר עונש של שנת מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי וקנס של 40 אלף ₪ על מוחמד שכרי, בן 26 מג'ת. שכרי, הבעלים והמנהל של חברת הבנייה "מפלצת השחר בע"מ", אשר הורשע בקיזוז מע"מ ללא חשבוניות בסכום כולל של 2.25 מיליון ₪, ובאי הגשת דו"ח תקופתי למע"מ.

עבירות המס שבהן הורשע שכרי התגלו בעקבות ביקורת של משרד המע"מ האזורי בחדרה, שממנה עלה החשד כי העוסק כולל בדיווחיו דרישות לקיזוז מס תשומות מבלי להציג חשבוניות המעידות על העסקאות. לאחר שנתבקש מספר פעמים להציג את החשבוניות, והגיש בתגובה חשבוניות בודדות בסכום קטן בהרבה מהמס שקוזז, הוגש כתב אישום כנגד העוסק והחברה שבבעלותו.

בגזר דינו קבע כבוד השופט אהוד קפלן כי "ניכוי מס תשומות ללא מסמך, כלומר שלא כדין, מבחינה מעשית הוא גניבה לכל דבר ועניין, הוא הוצאת כסף במרמה מקופת המדינה". עוד ציין השופט כי "מדובר אחרי הכול באדם שבצורה מודעת החליט להוציא כסף מקופת המדינה, הכסף לא הוחזר, הנזק שנגרם גדול מאוד, עיקרון ההלימה מחייב שמישהו ייתן את הדין על כך, ואותו מישהו זה הנאשם".

את רשות המסים ייצגו בתיק עוה"ד איריס סלוק ואייל לוי. לאחר ריצוי עונשו ותשלום הקנס שנפסקו לו על ידי בית המשפט, המורשע יידרש בנוסף להשיב לקופת האוצר את כלל המס שנגרע – 2.25 מיליון ₪.

 

 

 

קבלן רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד