א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
גזירת בית דין

צוואה לדורות: זה מה שכתב הגר"ח קנייבסקי על מגבית חנוכה

רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זיע"א כתב בידו הקדושה שמי שיתרום למגבית חנוכה של 'קופת העיר' 250 שקלים כמניין 'נר' יזכה לברכה מיוחדת • השנה, לאחר הסתלקותו של מרן זצ"ל, קבעו גדולי התורה בגזירת בית דין: גדולים צדיקים במיתתם יותר מחייהם • הגזירה של מרן בוודאי תחול על כל התורמים

צוואה לדורות: זה מה שכתב הגר"ח קנייבסקי על מגבית חנוכה
הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

פחות משנה חלפה מאז כבו המאורות הגדולים, עת הסתלק מעמנו רבן של כל בני הגולה, הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל בשושן פורים, בערב שבת אחר חצות.

הקליקו כאן כדי לתרום 250 שקלים למגבית חנוכה, ולזכות בברכת קדשו של מרן שר התורה>>>

אבלים וסחופים צעדנו אחר מיטתו, בלב קרוע ומורתח ביכינו את הסתלקותו, אבל מרן זצ"ל לא הותיר אותנו בלי הדרכה. חודשים ספורים לפני שנפטר, לקרא מגבית חנוכה של קופת העיר בשנה שעברה, כתב מרן בכתב יד קדשו ברכה מיוחדת, שמשמשת עבורנו כצוואה לדורות.

"כל התורמים כמניין "נר" למגבית חנוכה שע"י קופת העיר יזכו ל"תורה אור" - לילדים צדיקים ויראי שמים ובנים תלמידי חכמים". אלו מילותיו הקדושות של מרן זצ"ל, שהיה ידוע בחיבתו המיוחדת לפעולות הצדקה של 'קופת העיר' ובהערכה העצומה שלו למפעלותיה הכבירים.

השנה, לקראת פתיחת המגבית התכנסו גדולי תלמידיו הגר"י זילברשטיין, הגר"ש שטיינמן והגר"ש גלאי שליט"א ובמוצב תלתא גזרו בגזירת בית דין, והוציאו מתחת ידם את הפסק החתום הבא: "גדולים צדיקים במיתתם יותר מחייהם וזכות מרן זללה"ה בוודאי תשפיע מלמעלה שמכתבו וגזירתו יתקיימו בתורמי קופת העיר גם בשנת תשפ"ג".

מי אינו רוצה לזכות בברכת קדשו של מרן זצ"ל, לילדים צדיקים ובנים תלמידי חכמים? מי אינו רוצה לזכות ב'תורה אור'?

איזו אמא יכולה לוותר על הבטחה שכזאת כשיש בידיה היכולת לזכות בה?

איך אנחנו יכולים להסתכל לילדים שלנו בעיניים ולומר להם: יכולנו לסדר לכם ברכה מיוחדת ממרן שר התורה, אבל החלטנו לוותר על כך...

זה הזמן שבו שערי השמים פתוחים. כל אחד ואחד מאתנו יכול לזכות במצווה חשובה של צדקה לעניים, ובמקביל לזכות את הילדים שלו בברכה קדושה ונשגה מהאיש שהיה כמו מלאך, ושכל כולו היה תורה ועבודת ה' באופן על טבעי.

הקליקו כאן כדי לתרום 250 שקלים למגבית חנוכה, ולזכות בברכת קדשו של מרן שר התורה>>>

קופת העיר הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד