ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
טוב מאוחר מלעולם לא

שנתיים מאסר על תנאי לנאצית בת 97

בית משפט בגרמניה הרשיע היום קשישה נאצית בת 97 בהיותה שותפה לרצח של למעלה מ-10,000 יהודים. היא היתה מזכירה של מפקד מחנה הריכוז שטוטהוף במהלך מלחמת העולם השנייה. העונש ניתן כדי להראות שפושעי הנאצים עדיין חייבים לתת דין וחשבון על מעשיהם

שנתיים מאסר על תנאי לנאצית בת 97
שוטרים גרמניים צילום: unsplash

אירמגרד, פורכנר, קשישה נאצית בת 97, הואשמה בהיותה חלק מהמנגנון שעזר לתפקוד מחנה שטוטהוף שם נרצחו 10,000 יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה. בית המשפט הממלכתי באיצהו בצפון גרמניה גזר עליה שנתיים מאסר על תנאי, כך דיווחה סוכנות הידיעות הגרמנית dpa.

היא "סייעה ועזרה לאחראים על המחנה בהרג שיטתי של הכלואים שם בין יוני 1943 לאפריל 1945 בתפקידה כקלדנית במשרדו של מפקד המחנה" נאמר בבית המשפט. העונש ניתן כדי להראות שפושעי הנאצים עדיין חייבים לתת דין וחשבון על מעשיהם, ומפאת גילה היא לא תרצה מאסר בפועל.

פסק הדין וגזר הדין מילאו את דרישות התובעים. הסנגורים ביקשו לזכות את מרשם, בטענה שהראיות לא הוכיחו מעבר לכל ספק שהנאצית ידעה על הרציחות השיטתיות במחנה, כלומר לא הייתה הוכחה לכוונה כנדרש לאחריות פלילית.

בהצהרה לאחר גזר הדין שניתן יותר כדי להביע עמדה נגד פשעי הנאצים, אמרה פורכנר שהיא מצטערת על מה שקרה, ומצטערת על שהייתה בשטטהוף באותו זמן. פורכנר נשפטה בבית משפט לנוער מכיוון שהיא הייתה מתחת לגיל 21 בזמן שביצעה את הפשעים

התובעים אמרו במהלך ההליך כי המשפט שלה עשוי להיות האחרון מסוגו. עם זאת, משרד התובע הפדרלי בלודוויגסבורג, שהופקד על חקירת פשעי מלחמה מהתקופה הנאצית, אומר כי חמישה תיקים נוספים נמצאים כעת אצל תובעים באזורים שונים בגרמניה, שבהם האישומים ברצח ובעזרה לרצח אינם כפופים לחוק התיישנות.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' על פי החוק הגרמני, כל אדם שסייע למחנות המוות הנאצים לפעול, גם אם הוא לא עבד ישירות במקום, אחראי לפשעים שבוצעו שם. אירמגרד פורכנר היא האישה הראשונה שנשפטה בגרמניה על פשעים מתקופת הנאצים מזה עשרות שנים. הקשישה כונתה בתקשורת הגרמנית "מזכירת הרשע", היא נשפטת כנערה כי הייתה מתחת לגיל 21 כשעבדה במחנה.

"אני מתחרטת שהייתי בשטוטהוף באותה תקופה" אמרה הקשישה הנאצית. למרות קבלת תדרוך יומיומי ממפקד המחנה, פול ורנר הופה, אירמגרד פורכנר הכחישה בעבר כי ידעה על מטרותיו הרצחניות של מחנה שטוטהוף. אך עדותו של בעלה שמת לפני שנים, מגלה כי הוא היה מודע לכך שאנשים מתים בגז במחנה.

משטרת גרמניה נאצים גרמניה שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד