כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חשיפת המסמך הפנימי

משרד החוץ נוזף באירופאים: "עמדות לא מקובלות"

לאחר שנחשף המסמך הסודי של האיחוד האירופאי, ששם לעצמו למטרה להגדיל את ההשתלטות הפלסטינית ביהודה ושומרון, במשרד החוץ מוציאים הודעה חריגה בה הם תוקפים את האיחוד: "מדובר בנייר פנימי של האיחוד האירופי והוא מציג שורה של עמדות שאינן מקובלות על ישראל, כולל בכל הקשור לשטח C"

משרד החוץ נוזף באירופאים: "עמדות לא מקובלות"
יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

משרד החוץ נזף באיחוד האירופאי לאחר פרסום המסמך ב'חדשות 13' של הארגון, שמפרט ביסודיות את התכנית המלאה שלהם להרחבת השליטה הפלסטינית ביו"ש.

בהודעה חריגה שהוציאו נכתב, "מדובר בנייר פנימי של האיחוד האירופי והוא מציג שורה של עמדות שאינן מקובלות על ישראל, כולל בכל הקשור לשטח C. הבהרנו זאת לאיחוד בשורה של מגעים עם נציגיו". 

במשרד סיפרו כי הם מקיימים מגעים מול האיחוד: "מאז כתיבת המסמך ישראל והאיחוד קיימו שיח בו נדונו סוגיות על סדר היום ביחסים בינינו לאיחוד האירופי". לפי התכנית האיחוד האירופי מבקש לחזק את הנוכחות הפלסטינית בשטח C; האיחוד האירופי יפעל למיפוי של הקרקעות בשטחים – לא בהכרח בעצמו, אלא דרך ארגונים. המטרה: להוכיח זכאות פלסטינית על הקרקע.

עוד נכתב כי האיחוד קורא 'לעקוב ולנטר' אחר פעילות ארכיאולוגית ישראלית בשטח. הסיבה: הפעילות הזו משמשת את ישראל להצדיק את היאחזות שלה בקרקעות ביהודה ושומרון; המטרה: לשלב את שטח C עם שטחי A ו-B.

במסמך נכתב עוד כי יש צורך בחזון אירופי משותף ובגישה מתואמת יותר בין הגורמים באירופה כדי למקסם את היכולת להרחבת המעורבות שלהם בשטח C.

משרד החוץ האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד