כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מתי תושבע הממשלה

יממה לפקיעת המנדט של נתניהו: דריכות במערכת הפוליטית

נתניהו נמצא ב-24 השעות הקריטיות של פקיעת המנדט להרכבת הממשלה אותו קיבל מנשיא המדינה לפני 38 ימים כולל הארכה של עשרה ימים נוספים שקיבל ממנו. בימים שנותרו יצטרך נתניהו להמשיך לסגור פינות עם השותפים, לסיים את הליך החקיקה ולחלק את התפקידים בליכוד

יממה לפקיעת המנדט של נתניהו: דריכות במערכת הפוליטית
סמוטריץ ונתניהו במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד פחות מ-24 שעות יפקע המנדט להרכבת הממשלה שנמצא בידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עד חצות שבין רביעי לחמישי יצטרך להודיע ראש הממשלה המיועד כי "עלה בידו" להקים ממשלה.

בחצות מחר (רביעי) יסתיימו להן 38 ימים בהם החזיק בנימין נתניהו במנדט, שעד לשעה הזו צפוי נתניהו להודיע כי הצליח להקים ממשלה וייערך לשלב האחרון שקודם השבעת הממשלה.

בזמן שנותר עד לפקיעת המנדט צריכים בליכוד לחתום על הסכמים קואליצינים עם כל השותפות, ש"ס, הציונות הדתית, יהדות התורה, עוצמה יהודית ונעם כשהמלאכה לא תהיה קלה.

נתניהו יודיע כי עלה בידו להקים ממשלה רק לאחר סגירת המליאה, בכך ירוויח עוד ארבע ימים עד להשבעת הממשלה, כדי שיוכל להשלים את החקיקה הנדרשת בכנסת וגם את חלוקת התפקידים בתוך הליכוד.

נתניהו צפוי בימים הקרובים להתחיל את חלוקת התיקים במפלגה, כאשר בקרב חברי הכנסת נרשמת דריכות שיא ומתח רב לקראת הכרעת ראש הממשלה המיועד לגבי חלוקת התפקידים.

נציין כי אמנם לנתניהו תהיה אפשרות להשביע את ממשלתו השישית ביום שני בעוד שבועיים, אך הוא שואף להשביע אותה ביום חמישי בשבוע הבא, בתקווה שיושלם עד אז כל הליך החקיקה הנדרשת קודם ההשבעה.

נתניהו אכן פועל לסגור את כל הקצוות והלילה נכחו בכנסת עד השעות הקטנות, בנימין נתניהו, יריב לוין, איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ' ואורי מקלב.

המנדט להרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד