כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לראשונה מאז המלחמה

נשיא אוקראינה אמור לבקר היום בבית הלבן ולנאום בקונגרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עשוי לנאום בישיבה מיוחדת של הקונגרס ביום רביעי בלילה. הוא גם אמור לבקר את הנשיא ביידן בבית הלבן. אך הביקור תלוי מאוד בסידורי אבטחה. זה יהיה ביקורו הראשון בארה"ב מאז פלישת רוסיה לאוקראינה

נשיא אוקראינה אמור לבקר היום בבית הלבן ולנאום בקונגרס
זלנסקי מבקר חיילים בחזית ומעניק להם מדליות ועיטורים צילום: לשכת הנשיאות של זלנסקי

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עשוי לבקר היום בבית הלבן ולדבר בבמושב משותף מיוחד של הקונגרס בביקורו הראשון בארה"ב מאז פלשה רוסיה לארצו. הביקור לא סגור 100 אחוז, ותלוי מאוד במצב הביטחוני, זה יכול להתבטל ברגע האחרון.

"זה לא אושר" אמר מקור שמכיר את הפריטים ל'דיילי מייל' "הכל תלוי בביטחון, הדלפות לא עוזרות". ערוצי חדשות רבים דיווחו על תוכניות הנסיעה של זלנסקי, שיכללו ביקור עם הנשיא ג'ו ביידן בבית הלבן, הממשל האמריקאי צפוי להודיע כי ישלח מערכות טילי פטריוט לאוקראינה, כך דיווחה רשת CNN.

ביידן אמר מוקדם יותר החודש שהוא לא ישלח חיילים אמריקאים לאוקראינה אלא "ישלח חומרים כמו שיש לנו בשווי מיליארדי דולרים". זלנסקי יגיע לגבעת הקפיטול כדי להיפגש עם מנהיגי הקונגרס ולאחר מכן לנאום בפניהם. גם הנשיא ביידן צפוי לנאום בקונגרס, כך דווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

יו"ר הבית ננסי פלוסי פנתה במכתב למחוקקים ביום שלישי, ו"עודדה" את כולם להיות "נוכחים פיזית" ביום רביעי בערב. ביקורו מגיע בזמן שהמחוקקים מתכוננים להעביר תקציב פדרלי לשנה הבאה הכולל 44.9 מיליארד דולר לאוקראינה, הסכום הגדול ביותר עד כה והרבה מעל בקשתו של הנשיא ג'ו ביידן בסך 37 מיליארד דולר.

המהלך מבטיח שהמימון יזרום לאומה הנאבקת על חייה במשך חודשים ארוכים על רקע השאלות האם הרפובליקנים , שמשתלטים על בית הנבחרים ב-3 בינואר, ימשיכו בסיוע פיננסי. חלק מהרפובליקנים מתלבטים אם להמשיך לתמוך באוקראינה הן באמצעות סיוע צבאי והן באמצעות סנקציות שהוטלו על רוסיה.

זלנסקי אמור להודות בנאום שלו למחוקקים על תמיכתם וינסה לשכנע מדוע יש צורך במימון נוסף. זלנסקי רוצה לקבל טילי פטריוט, אך שליחתם לאוקראינה תיראה כהסלמה על ידי ארה"ב, כך אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, מוקדם יותר החודש.

מערכת טילי הפטריוט נחשבת לאחת הטובות להגן על המרחב האווירי מפני התקפות טילים בגלל הטווח הארוך שלו, הפטריוט עלול להפיל טילים רוסיים הרחק מהמטרות המיועדות להם בתוך אוקראינה. עם זאת, מדובר במערכת מסובכת שדורשת עשרות אנשים לתפעול ובדרך כלל לוקח חודשים להכשיר את הצוות כיצד להשתמש.

מלחמת אוקראינה רוסיה ננסי פלוסי הבית הלבן ולדימיר זלנסקי ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד