כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
צילם בזמן התקיפה

הטליבאן שחרר שני אמריקאים שנעצרו באפגניסטן

הטליבאן שחרר שני אמריקאים שנעצרו באפגניסטן. השניים הגיעו ביום שלישי לקטאר. השחרור הוא תוצאה של מאמצים משותפים של פקידים אמריקאים וקטארים, כך אמרו הדיפלומטים שמכירים את הנושא

הטליבאן שחרר שני אמריקאים שנעצרו באפגניסטן
הטאליבן ברחובות אפגניסטן צילום: צילום מסך

ה'וושינגטון פוסט' מדווח כי הטאליבן שחרר שני אמריקאים, והם הוטסו אתמול לקטאר, כך על פי מספר דיפלומטים.

"ארה"ב מברכת על שחרורם של שני אזרחים אמריקאים ממעצר באפגניסטן", אמר בכיר בממשל. "אנחנו ממשיכים לספק את כל הסיוע המתאים. אנו שמחים שהאזרחים האמריקנים הללו יתאחדו עם משפחותיהם בקרוב".

השחרור הוא תוצאה של מאמצים משותפים של פקידים אמריקאים וקטארים, כך אמרו הדיפלומטים שמכירים את הנושא. הטאליבאן שחרר אותם במעשה של "רצון טוב", כך אישרה מחלקת המדינה. על פי דיווחים בארה"ב אחד משני האמריקנים המשוחררים הוא הקולנוען איבור שירר, כך דיווחה רשת CNN, תוך ציטוט של שני מקורות עלומים. הטליבאן עצר את שירר באוגוסט האחרון בזמן שצילם אזור בקאבול שבו מתקפת מל"ט אמריקאית הרגה את מנהיג אל-קאעידה איימן אל-זוואהירי לפני כארבעה חודשים.

לא פורסמה זהותו של האסיר השני. "אנחנו מספקים לשני האזרחים האמריקאים את כל הסיוע המתאים", אמר דובר מחלקת המדינה נד פרייס. "הם יתאחדו בקרוב עם יקיריהם ואנו שמחים לראות זאת". פרייס התחייב שהשחרור של האמריקנים לא ישפיע על נחישותה של ארה"ב לתמוך בחינוך נשים ובנושאים אחרים של זכויות אדם בדיונים שלהם מול הטליבאן.

ארה''ב טאליבן קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד