כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אכזרים ורוצחים

הטליבאן אוסר רשמית על נשים לקבל השכלה אקדמאית

הטליבאן מפר את זכויות האדם באפגניסטן מאז שהשתלט חזרה על אפגניסטן אחרי נסיגת ארה"ב. כעת נאסר על נשים באפגניסטן לקבל השכלה אוניברסיטאית

הטליבאן אוסר רשמית על נשים לקבל השכלה אקדמאית
אילוסטרציה צילום: unsplash

גורם בטליבאן אמר לסוכנות הידיעות AP כי הטליבאן מפר באופן שיטתי זכויות נשים ובזכויות אדם בכלל, מאז השתלטות על המדינה בשנת 2021. הפעולות החלו באילוץ נשים ללבוש חיג'אב ולצפות בהרצאות של קיצוניות אסלאמית תחת איום באלימות.

ארה"ב וחלק גדול מהעולם ניתקו את הסיוע הכספי והקפיאו נכסים השייכים לאפגניסטן לאחר שהטליבאן השתלט על המדינה. המדינה נוהלה בעבר על ידי ממשלת אפגניסטן שנתמכה על ידי ארה"ב, אך היא קרסה עוד לפני שארה"ב הצליחה להשלים את נסיגתה.

סנאטורים רבים קראו לנשיא ביידן להבטיח שזכויות הנשים יכובדו תחת שלטון הטליבאן בשנה שעברה. הסנאטורים קראו לביידן לעבוד עם שותפים בינלאומיים כדי לחייב את הטליבאן להתייחס באנושיות לנשים.

מאבקי הנשים באפגניסטן משקפים את מאבקן של נשים באיראן, שבה המדינה סוערת על אכיפה אלימה של חוקי לבוש דתיים. מחסה אמיני בת ה-22 נהרגה במעצר של משטרת המוסר של איראן בסתיו האחרון, לאחר שנעצרה בגין לבישה לא נכונה של מטפחת הראש שלה, ומאז איראן סוערת בהפגנות ענק. ההפגנות התפשטו ליותר מ-140 ערים ועיירות. דיווחים מצביעים על כך שלפחות 700 בני אדם מתו כולל עשרות ילדים מירי חי של כוחות המשטר האיראני.

טאליבן זכויות נשים אוניברסיטאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד