י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בימין מברכים

גנץ הכריע: ישראל תמשיך להחזיק בגופת האסיר הבכיר שמת בכלא

שר הביטחון גנץ קיבל החלטה להשאיר בידי ישראל את גופת המחבל נאצר אבו חמיד שמצא את מותו בעקבות מחלה, זאת לאחר הערכת מצב ובהמלצת גורמי הביטחון. ההחלטה מגיעה למרות הקריאות של הפלסטינים למהומות בבתי הכלא וביו"ש. מטרת החזקת הגופה, לצורכי מיקוח

גנץ הכריע: ישראל תמשיך להחזיק בגופת האסיר הבכיר שמת בכלא
בני גנץ צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ברקע הזעם של הפלסטיניים ואיומי הנקמה החליט הבוקר (רביעי) שר הביטחון בני גנץ לאחר המלצת גורמי הביטחון שלא לשחרר את גופת המחבל נאצר אבו חמיד, זאת בהתאם להחלטת הקבינט בנושא החזקת גופות למטרת השבת השבויים והנעדרים. בנוסף, שר הביטחון דחה מכל וכל את הטענות השקריות המייחסות לישראל מעורבות במותו.

בקבינט המדיני-ביטחוני הוחלט לפני כמה שנים שמחבלים שמתים בכלא או מתים בפיגוע ומשויכים לאחד מהארגונים, הפת"ח, חמאס והג'יהאד האיסלאמי - יוחזקו בישראל למטרות מיקוח ולא ישוחררו לידי הפלסטינים לקבורה - במיוחד במידה שתהיה עם הפלסטינים עסקת גופות.

נאצר אבו חמיד

לאחר הערכת מצב הגישו גופי הביטחון את חוות דעתם לגבי האיזון בין השניים, והכריעו כי בשלב זה עדיף להמשיך ולהחזיק את הגופה בישראל כדי לשאת ולתת עליה בהמשך, על אף שיש חשש מהתקוממות או התלקחות בכלא או ביהודה ושומרון.

השר המיועד לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר בירך את גנץ על ההחלטה: "מברך על החלטת שר הביטחון בני גנץ, שלא להחזיר את גופת המחבל שהוציא לפועל פיגועים קשים כנגד אזרחי מדינת ישראל. מדינת ישראל לא תיתן מתנות לטרור בזמן שהמשפחות השכולות עוד מבכים על יקיריהם וגופות ישראלים עדיין לא הוחזרו".

גם השרה המיועדת חה"כ אורית סטרוק בירכה את גנץ: "כשמגיע - מגיע: מברכת את שר הבטחון ‎בני גנץ על החלטתו שלא להשיב את גופת המחבל אבו חמיד ימ"ש למשפחתו. ישראל לא תושיט את הלחי השניה לטרור!".

 

נאסר אבו חמיד בני גנץ גופות מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד