כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ההשתלטות הפלסטינית ביו"ש

שגריר האיחוד האירופי מגיב לסערה: "החששות שלנו ידועים לישראל"

לאחר פרסום המסמך הסודי שחושף את פעילות האירופאים להרחבת ההשתלטות הפלסטינית בשטחי C, שגריר האיחוד האירופי מגיב: "בפתרון שתי המדינות ידועה ומאוד ברורה". הוא התייחס לממשלה החדשה: "נשפוט על פי מעשיה ולא על סמך דעות קדומות"

שגריר האיחוד האירופי מגיב לסערה: "החששות שלנו ידועים לישראל"
בנייה בהתיישבות צילום: פלאש 90

שגריר האיחוד האירופי בישראל הגיב אתמול (שלישי) למסמך הסודי שפורסם וממנו עולה כי האיחוד פועל להרחבת ההשתלטות הפלסטינית ביהודה ושומרון.

השגריר אמר ל'חדשות 13', "אנחנו לא מתייחסים למסמכים פנימיים. עמדת האיחוד האירופי התומכת בפתרון שתי המדינות ידועה ומאוד ברורה. זה נכון גם לגבי החששות שלנו לגבי ההתנחלויות בגדה המערבית ולגבי המדיניות שלנו כלפי שטח C".

"עמדותינו ידועות היטב ובאות לידי ביטוי תמיד במגעים שלנו עם הרשויות הישראליות, כולל בשבוע שעבר במהלך הדיאלוג המדיני שהתקיים במשרד החוץ בירושלים".

"התקדמות רבה ביחסי האיחוד האירופי-ישראל הושגה בשנה וחצי האחרונות", הוסיף השגריר, "כולל חתימה על הסכמי שיתוף פעולה חשובים, ביקורים של רמי דרג וחידוש מועצת ההתאגדות, לאחר הפסקה של עשר שנים. אנו מצפים לבנות על ההתפתחות החיובית הזאת בשבועות ובחודשים הבאים". 

השגריר הגיב לתוצאות הבחירות ולהקמת הממשלה החדשה: "אנו חולקים עם ישראל ערכים של חברה פתוחה ודמוקרטית שמבוססת על שלטון החוק. אנו מכבדים את תוצאות התהליך הדמוקרטי בישראל ומוכנים לעבוד עם הממשלה הבאה, אותה נשפוט על פי מעשיה ולא על סמך דעות קדומות".

לפי תכנית האיחוד האירופי, הם מבקשים לחזק את הנוכחות הפלסטינית בשטח C; האיחוד האירופי יפעל למיפוי של הקרקעות בשטחים – לא בהכרח בעצמו, אלא דרך ארגונים. המטרה: להוכיח זכאות פלסטינית על הקרקע.

עוד נכתב כי האיחוד קורא 'לעקוב ולנטר' אחר פעילות ארכיאולוגית ישראלית בשטח. הסיבה: הפעילות הזו משמשת את ישראל להצדיק את היאחזות שלה בקרקעות ביהודה ושומרון; המטרה: לשלב את שטח C עם שטחי A ו-B.

האיחוד האירופי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד