י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
דרכונו נגנב

"אתה נראה כמו יהודי": עו"ד ישראלי נשדד ואיבד הכרתו

אלי אוקון, עורך דין ישראל, נשדד בביקור בבודפשט. הדרכון שלו יחד עם אלפי אירו נגנבו ממנו על ידי אישה. לאחר מכן הותקף ע"י בחור שהכיר אותה. "אתה נראה כמו יהודי"

"אתה נראה כמו יהודי": עו"ד ישראלי נשדד ואיבד הכרתו
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

עורך הדין הישראלי אלי אוקון, שמייצג כמה דמויות בעלות פרופיל תקשורתי גבוה עבר באחרונה שוד ותקיפה אכזרית בבודפשט בירת הונגריה שלטענתו כללו "מניע אנטישמי". אוקון הגיע לבודפשט לביקור עסקי, כדי לקדם עסקי נדל"ן, כך דווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

אשיה מקומית שדדה אותו, הוא סיפר כי: "היא ממש טסה החוצה מהחדר שלי, היא גנבה את הדרכון שלי, 12 אלף יורו, כל כרטיסי האשראי ותכשיט. נבהלתי והלכתי להגיש תלונה במשטרה".

על פי הדיווח של אייכנר, אוקון משוכנע שהבחורה הגיעה למסע ציד: "היא ידעה שאני ישראלי ואמרה לי 'אתם היהודים יודעים להריח דם בנדל"ן ולעשות כסף'". עורך הדין מצא את עצמו במדינה זרה בלי דרכון ובלי כסף, אך לא כך הסתיימו התלאות שעבר שם. כמה ימים לאחר מכן עבר לדירת AIRBNB. ליד הדירה ניגש אליו אדם שיכור שהזכיר את שמה של אותה שודדת והאשים את אוקון שהתלונן נגדה במשטרה.

"הוא אמר לי 'אתה התלוננת עליה, אתה נראה יהודי' ונתן לי מכות רצח. איבדתי את ההכרה. הייתי מוטל 3 שעות על המדרכה. כשהתעוררתי בבוקר היה שם איש שהעיר אותי ואמר לי לא ישנים פה ברחובות. אין לי ספק שמדובר בשוד ובתקיפה על רקע אנטישמי. להגיד למישהו 'אתה נראה כמו יהודי', אני חושב שהוא נשלח לתקוף אותי".

עורך הדין עדיין נמצא בבודפשט ומנסה להתאושש מהטראומה שעבר. "הייתי רוצה לפגוש את ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ולספר לו על מה אנטישמים במדינה שלו עושים ליהודים. לצערי המשטרה המקומית לא מעדכנת אותי היכן עומדת החקירה והאם הצליחו לעצור את הנוכלת ששדדה אותי".

הונגריה אנטישמיות שוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד