י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"די רב זאל רעדן"

הפתעה במאה שערים: פוסק הדור הגיע לחצר תולדות אברהם יצחק

כהמשך למסע של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך בהיכלי התורה והחסידות של העדה החרדית בירושלים, הוא הופיע הבוקר במעוז של מאה שערים בחצר חסידות תולדות אברהם יצחק בטיש לחיים של הרבי ונשא דברים. ביציאתו, ליווה אותו הרבי עד לפתח לקול ההמונים ששרו 'כי אורך ימים' 

הפתעה במאה שערים: פוסק הדור הגיע לחצר תולדות אברהם יצחק
פוסק הדור בחצר תולדות אברהם יצחק צילום: איציק ו.

הפתעה גדולה בשכונת מאה שערים: פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך הגיע הבוקר (רביעי) לטיש לחיים בחצר חסידות תולדות אברהם יצחק לרגל היא"צ של הרבי בעל ה'דברי אמונה' מתולדות אהרן זצ"ל ונשא דברים בשבחו של הרבי מתולדות אברהם יצחק ובני קהילתו. לאחר מכן שוחח האדמו"ר עם פוסק הדור בהרחבה אודות התפתחות הקהילה בשנים האחרונות.

בעקבות הפילוג בעדה החרדית בין הקבוצות השונות המכונות 'רכטע' ו'לינקע', הביקור המיוחד מהבוקר הפך לשיחת היום בחוגי 'העדה החרדית', כאשר הביקור מתפרש כהכרה של חסידות תולדות אברהם יצחק בהנהגתו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך בעדה החרדית.  

אם לא די בכך, הרי שבמהלך השיחה המיוחדת כינה הרבי מתולדות אברהם יצחק את פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך בתואר 'די רב', תואר המקובל בעדה החרדית להשתמש בו רק כלפי גאב"ד העדה ולא כלפי הראב"ד, מה שאולי מרמז לחסידים על רצונו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק במינויו של הגר"מ שטרנבוך לגאב"ד.

יצוין כי עם הגעתו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך להיכל בית המדרש של חסידות תולדות אברהם יצחק, קיבלו האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בהתרגשות יתרה ובירך את פוסק הדור שיזכה לבריות גופא ונהורא מעליא עד ביאת משיח צדקנו.

פוסק הדור השיב בתמיהה: "ותו לא"?... וכי אחרי ביאת משיח צדקינו אין צריך בריאות? ועל כך השיב האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שלאחר ביאת משיח צדקנו כבר לא יהא צורך בברכה, כי המשיח כבר יפעל לבריאותו השלמה של פוסק הדור לאריכות ימיו ושנותיו... 

לאחר מכן פנה הרבי מתולדות אברהם יצחק לפוסק הדור, ואמר לו "די רב זאל רעדן", - שהרב ידבר, ופוסק הדור נשא דברים נרגשים במשך כעשר דקות ועורר את הקהל לחיזוק בתורה ובאמונה. לאחר מכן התייחס לרבי מתולדות אברהם יצחק ואמר "רואים כאן ב"ה מקום קדושה בלא שינוי, שהרבי שליט"א עומד על המשמר שלא ישנו בשום אופן, וזו הזכות שיש לנו".

לאחר כעשר דקות של דרשה, נפרדו השניים, כאשר כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק מלווה את פוסק הדור עד פתח היכל בית המדרש, לקול שירת המון הקהל שפתחו יחד בשירה עצומה "כי אורך ימים ושנות חיים".

בפתח היכל בית המדרש נפרדו מתוך ברכות רבות שהרעיפו האחד על ראש רעהו, כאשר האדמו"ר מברך את פוסק הדור באומרו:  "די רב".. – הרב יזכה לבריאות עד ביאת המשיח – וגם לאחר ביאת המשיח".

הרב משה שטרנבוך תולדות אברהם יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד