כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מפגש פסגה

זלנסקי נפגש עם ביידן: "בטוח שתמיכת ארה"ב באוקראינה תימשך"

לאחר שפגש את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן, נשיא אוקראינה בירך על גיבוי 'דו מפלגתי' של וושינגטון לקייב. ביידן הוסיף כי הוא חש שלנשיא רוסיה ולדימיר פוטין אין כוונה "לעצור את המלחמה האכזרית הזו". נשיא ארה"ב אמר שגם הוא וגם זלנסקי רוצים שהסכסוך יסתיים תחת החזון של "אוקראינה חופשית, עצמאית, משגשגת ובטוחה"

זלנסקי נפגש עם ביידן: "בטוח שתמיכת ארה"ב באוקראינה תימשך"
זלנסקי וביידן בבית הלבן צילום: הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קיבל את פניו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אתמול בבית הלבן. וושינגטון אישרה שתעביר מערכת טילי ההגנה האווירית מסוג פטריוט לאוקראינה כחלק מחבילת סיוע צבאית של 1.85 מיליארד דולר. הגעתו של זלנסקי לוושינגטון הבירה ביום רביעי סימנה את נסיעתו הראשונה של הנשיא מחוץ לאוקראינה מאז פלשה רוסיה למדינה בפברואר.

השניים דיברו עם התקשורת בחדר הסגלגל, זלנסקי הביע תודה לממשל האמריקאי ולציבור האמריקאי. "תודה קודם כל", אמר לנשיא ארה"ב. "זה כבוד גדול להיות כאן". במסיבת עיתונאים אמר ביידן שארצות הברית תאמן את הכוחות האוקראינים להשתמש בפטריוט, מה שייקח זמן. אבל הוא הדגיש כי המערכת תהיה "נכס קריטי עבור אוקראינה שכן היא מגינה על עצמה מפני תוקפנות רוסית".

טילי הפטריוט הם חלק ממערכת הגנה קרקע-אוויר מתקדמת המסוגלת להפיל טילי שיוט, מטוסים וטילים בליסטיים קצרי טווח. זו הפעם הראשונה שארה"ב מעבירה נשק מסוג פטריוט לאוקראינה. ביידן הוסיף כי הוא חש שלנשיא רוסיה ולדימיר פוטין אין כוונה "לעצור את המלחמה האכזרית הזו". נשיא ארה"ב אמר שגם הוא וגם זלנסקי רוצים שהסכסוך יסתיים תחת החזון של "אוקראינה חופשית, עצמאית, משגשגת ובטוחה".

"ארה"ב מחויבת לכך שהעם האוקראיני האמיץ יוכל להמשיך להגן על ארצו מפני תוקפנות רוסית כל הזמן שזה ייקח", אמר ביידן. זלנסקי מצדו בירך על הסיוע האמריקאי, ואמר כי מערכת ההגנה האווירית החדשה של פטריוט תסייע לסכל הפצצות מרוסיה על תשתית אוקראינית.

"ארצות הברית תעזור לנו להגן על הערכים והעצמאות שלנו, וללא קשר לשינויים בקונגרס, אני מאמין שתהיה תמיכה דו-מפלגתית", אמר. זלנסקי הוסיף כי הוא "בטוח שארה"ב ואוקראינה ינצחו יחד נגד עריצות". בדבריו הוא תיאר את רוסיה כ"מדינת טרור".

זלנסקי כתב בפוסט בחשבון האינסטגרם שלו לאחר שנחת, כי הוא נמצא בוושינגטון הבירה, "להודות לעם האמריקני, לנשיא ולקונגרס על תמיכתם הכל כך נחוצה". הוא הוסיף כי הביקור "יחזק את החוסן ואת יכולות ההגנה של אוקראינה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי סוללת פטריוט ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד