כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
השלכות כלכליות חמורות

הפלסטינים יוזמים חוות דעת אנטי-ישראלית

אחרי שבחודש שעבר העביר האו"ם את הצעת הפלסטינים להגיש בקשה לבית הדין הבינלאומי בהאג לשפוט את ישראל, דיווחים מעלים כי ההצלחה גרמה ליוזמות אנטי-ישראלית נוספות להתגבש. בנוסף לכך מגבשים הפלסטינים פנייה לבית הדין הבינלאומי, ועשויות להיות לה השלכות חמורות, ביניהן חרם כלכלי על ישראל ומעצר ישראלים בחו"ל

הפלסטינים יוזמים חוות דעת אנטי-ישראלית
הממשלה הפלסטינית צילום: פלאש 90

אחרי ההצלחה הפלסטינית באו"ם בחודש שעבר: ברשות הפלסטינית יוזמים כעת את הבאת הנוכחות הישראלית בשטחי יהודה ושומרון להכרעה משפטית, מה שעלול לגרום למספר השלכות קשות עבור ישראל.

בחודש שעבר אישר האו"ם את ההצעה הפלסטינית להגיש חוות דעת דחופה בפני בית הדין הבינלאומי בהאג, שתבקש לקבוע כי הכיבוש של ישראל בגדה המערבית הוא למעשה סיפוח ישראלי, והוא אינו זמני כפי שנכתב בהחלטה 242 של מועצת הבטחון של האו"ם, שהתקבלה לאחר מלחמת ששת הימים.

חוות דעת זו, כך קיוו הפלסטינים, תגרום לבית הדין הבינלאומי בהאג להפעיל סנקציות שונות שברשותו נגד ישראל. האמריקאים הפעילו לחץ רב על הפלסטינים למשוך את ההצעה הפלסטינית, ואף מדינות אירופאיות הביעו התנגדות גם הן להחלטה. עם זאת, הפלסטינים סירבו לקבל את הבקשות האמריקאיות להסרת ההצעה מסדר היום.

בשיחה עם חדשות 12 הביע גורם ביטחוני חשש רב מפני חוות הדעת שמנסים הפלסטינים לארגן ולהגיש בפני בית הדין הבינלאומי בהאג. אם אכן תוגש חוות דעת כזו, כמו שמנסים עכשיו הפלסטינים לעשות, הדבר עשוי לגרום למספר הצעות אנטי-ישראליות לעלות להצבעה באו"ם ואף להתקבל.

חוות הדעת שרוצים הפלסטינים להגיש לאו"ם עשויה אף להוביל לחרם כלכלי על מוצרי יהודה ושומרון, ולגרום לכך שתושבי יו"ש וחיילי צה"ל יוכלו להיעצר בחו"ל. התהליך החריג מדאיג גורמים רבים בישראל, וכעת מתנהל מאבק דיפלומטי כדי למנוע ולעכב אותו.

רשות הפלסטינית האג הגדה המערבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד