כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
החברות מכחישות

ארה"ב תחקור כיצד רכיבים אמריקאים מגיעים למל"טים איראניים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הקים צוות מיוחד כדי לראות כיצד רכיבים אמריקאים ומערביים מגיעים בסופו של דבר למל"טים איראניים שתקפו את אוקראינה. ארגון חקירות בבריטניה מצא שלמעלה מ-80% מהמל"טים שהופלו באוקראינה יש רכיבים שיוצרו על ידי חברות אמריקאיות

ארה"ב תחקור כיצד רכיבים אמריקאים מגיעים למל"טים איראניים
מנוע של מל"ט איראני באוקראינה צילום: Iran international

רשת CNN דיווחה כי מחלקות שונות כולל במשרד משפטים, משרד האוצר, ההגנה, המסחר והמדינה מעורבות בצוות מיוחד שיבדוק כיצד רכיבים אמריקאים מגיעים למל"טים איראניים.

למרות שננקטו צעדים נוקשים כדי למנוע מהרפובליקה האסלאמית של איראן להשיג חומרים כאלה, כמה עדויות וראיות מראות שלטהרן יש גישה למיקרו-אלקטרוניקה מתוצרת ארה"ב המשמשת בייצור רחפנים.

בחודש שעבר, ארגון חקירות בבריטניה מצא שלמעלה מ-80% מהמל"טים שהופלו באוקראינה יש רכיבים שיוצרו על ידי חברות אמריקאיות. מחקרים על חימוש גילו כי נעשה שימוש במעבדים שנבנו על ידי חברת הטכנולוגיה מדאלאס Texas Instruments וכן מנועים מתוצרת חברה אוסטרית בבעלות Bombardier Recreational Products הקנדית, כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

עם זאת, שתי חברות הטכנולוגיה אמרו בהצהרות נפרדות כי הדיווח לא נכון, והחברות לא מכרו לאיראן את המוצרים שלהן.

חברת Bombardier Recreational Products מסרה כי היא פתחה בחקירה כדי לראות כיצד המנועים שלה הגיעו למל"טים. חלקים מיקרואלקטרוניים, לעומת זאת, זמינים באופן נרחב לצרכנים רגילים אפילו באינטרנט.

דובר המודיעין הביטחוני של אוקראינה אנדריי יוסוב אמר ביום שני כי רוסיה קיבלה משלוח חדש של מל"טים מסוג Shahed-136 קמיקזה מתוצרת איראן.

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן מל"טים מנוע ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד