י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"בקשה מגוחכת"

כדי לדון בהחלטה נגד ישראל: בית הדין בהאג מבקש תוספת תקציב

בית הדין בהאג מבקש מהאו"ם תוספת תקציב של כרבע מיליון דולר על מנת לדון בחוות דעת נגד "הימשכות הכיבוש". שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן: "הבקשה של בית הדין בהאג - מגוחכת"

כדי לדון בהחלטה נגד ישראל: בית הדין בהאג מבקש תוספת תקציב
מטה האו"ם בז'נבה צילום: מייקל טגיסטמן. באדיבות הקונגרס היהודי העולמי

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, מבקש מהאו"ם תוספת תקציב של רבע מיליון דולר, על מנת לדון בבקשת חוות הדעת המשפטית בנוגע להימשכות הכיבוש. על פי הדיווח ב'כאן רשת ב', בקשת התקציב מוערכת ב-255 אלף דולר. בקשת התוספת של בית הדין לצדק, ה-icj, היא עבור השנה הבאה, זאת כחלק מבקשת התקציב של האו"ם.

טענת בית הדין היא שנדרש עוד כוח אדם לטובת טיפול ובירור הבקשה - שאושרה בוועידה הרביעית של האו"ם ועתידה לעלות בימים הקרובים לאישור העצרת של האו"ם. בישראל דרוכים ומקיימים קרב דיפלומטי בניסיון לשנות את הצבעת המדינות, למרות ההבנה שהבקשה תעבור ברוב גדול,

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן אמר בתגובה: "הבקשה של בית הדין בהאג פשוט מגוחכת כי מה שיקרה בדיונים באו"ם זה הרי תסריט ידוע מראש של הכפשת ישראל. אנחנו מנהלים בכל מקרה קרב דיפלומטי גם נגד העברת התקציב לבית הדין, ויותר חשוב - נגד ההחלטה לבקש ממנו את חוות הדעת".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הוסיף: "ברור שמדובר בהחלטה הרסנית שהפלסטינים מאחוריה ושכל המטרה היא רק לנסות ולפגוע בישראל ולקדם נגדנו חרמות ובידוד בזירה הבינלאומית".

בית הדין הבינלאומי בהאג גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד