י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עלה בידו

מגזין חגיגי: לייבל'ה מסכם את ימי החנוכה

והשבוע בלייבל'ה: התביעה של איש הציבור המוכר שנמצא בסכסוך נדלנ"י | בן הזקונים של הרבי שרכש חנוכייה במאה שערים | המפתחות של ה'יענקושית' של פוסק הדור שנעלמו במוצ"ש | האדמו"ר שנעמד לכבודו של ליצמן | כתב השטח בלוק חדש לכבוד החגיגות במאה שערים | וגם: החסיד שהצליח להגיע עד לנשיא ביידן

מגזין חגיגי: לייבל'ה מסכם את ימי החנוכה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה שנמצא כבר בשלב הסיכומים של חנוכה והכינורות תשפ"ג, הספיק ללכת לישון עוד לפני שנתניהו אמר לבוז'י 'עלה בידי'. לייבל'ה תחילה לא הבין מדוע נתניהו כל כך התעכב, מבין כעת שדברים טובים מגיעים לאט. כפי שהיטיב להגדיר זאת סופר 'הדרך' שימען ליברטי: נתניהו כמו בחורי ישיבות שמעשנים את הסיגריה האחרונה עד דקה לפני השקיעה. 

אבל השמחה הגדולה הייתה עם חשיפתו של העיתונאי ארי קלמן הבוקר, עת בישר כי גולדקנופף הגוראי יהיה חבר בקבינט. לייבל'ה אמר להינדל'ה ברגע פרסום הידיעה ההיסטורית, כי מעכשיו יהיה לו שקט כי הוא יודע שבקבלת ההחלטות בנושא ביטחון יהיה שותף אדם רציני כמו ר' יצחק ומהיום לא נסתמך על הדלפות שהגיעו רק מוועדת חוץ וביטחון.

החשיפה השבוע במיוחד לחנוכה וזאת על רקע המשבר בדיור החרדי: לייבל'ה יודע לספר על איש ציבור חרדי מפורסם מאוד שהגיש תביעה משפטית כנגד קבלן חרדי ידוע מאותה חסידות. הרקע כך נודע ללייבל'ה, שותפות עסקית בתחום הנדל"ן בירושלים שלא עלתה יפה. לייבל'ה ימשיך לעקוב, כי הסיפור כך נראה, צפוי להסעיר את המגזר החרדי.

לייבל'ה עקב השבוע אחרי מסעות החיזוק של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך בהיכלי 'העדה החרדית'. במוצאי שבת, כשהרב שטרנבוך היה צריך לצאת מביתו לבית המדרש הגדול של דושינסקיא שם המתינו אלפים לבואו, גילו בביתו כי המפתחות של ה'מרצדס ספרינטר' ששימשה את מרן שר התורה זצ"ל המכונה בפי כל 'יענקושית' נעלמו ולא נמצאו. וכאן עלתה השאלה הגדולה, מה עושים? הרי פוסק הדור צריך רכב מיוחד עקב גילו. מפה לשם, אחד השכנים של פוסק הדור בהר נוף (השם המלא שמור אצל לייבל'ה) נידב את הסיינה החדשה ולקח את פוסק הדור אחר כבוד לרחוב שמואל הנביא.

לייבל'ה התרגש השבוע מהחנוכייה העתיקה שהגיעה לארץ בה הדליק הרבי מבאיאן. עד כאן הכול טוב יפה ומרגש. אבל גם לרבי מבאיאן יש בן זקונים שהתחתן כעת וכבר יצא למאה שערים לחפש חנוכייה לחנוכה בה ידליק, כזאת שבעוד 70 שנה תהפוך לעתיקה ויהיה סיפור לנכד של לייבל'ה לספר.   

אפרופו חסידים ואדמו"רים: לייבל'ה הגיע להדלקה של חסידות מודז'יץ שם ראה את השר לשעבר ר' יענקל ליצמן ששוהה רבות בגולה בתקופה האחרונה. הפעם הגיע ליצמן לחצר החסידות האהובה עליו נוסח פולין וקיבל ברכה מיוחדת מהרבי שעמד לכבודו. 

בהדלקת הנר הרביע בחצר הקודש צאנז נצפו צמרת עיריית בני ברק חנוך זייברט מ"מ ראש העיר, עם עוזרו יוסי צימט לצד סגן ראש העיר יהושע מנדל שקיבלו דמי חנוכה מהרבי.

אפרופו בני ברק, לייבל'ה עבר בתחילת השבוע על העיתונות הכלכלית וראה שמופיע שם מכרז להדבקת מודעות ותפעול בעיריית בני ברק, והסתפק מדוע מפורסם רק שם. אך בסוף השבוע, ליבל'ה כבר נרגע, כשהמודעה נכנסה גם לעיתונות החרדית. הגולשים מוזמנים לגשת למכרז. 

את חבר הכנסת ינון אזולאי ראה לייבל'ה בנר השני של חנוכה בקניית כלים חד פעמיים (רגע לפני ההוזלה) בעיר מגוריו אשדוד לקראת מסיבת חנוכה בחיק משפחתו. 

בזמן הפיליבסטר במליאה, יהודה רוסט, דוברו של ח"כ יעקב אשר, נצפה בערב חנוכה בביהכנ"ס של הכנסת יושב ולומד את דברות קדשו של האדמו"ר מגור בשעת ההדלקה.

ומי שיצא קצת לנוח ברומא היה עוה"ד אברהם יוסטמן איש אגודת ישראל, שהיה גם לחבר כנסת בליל שבת בלי ידיעתו באולפן שישי לאחר שכתב בחשבון הטוויטר שלו "מנסור עבאס, זוכרים? תקפצו לנו". מה שגרם לגל תגובות וכו' ברשת.

עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך התארח בשבת האחרונה בירושלים אצל אביו המשפיע הנודע בשכונת בתי אונגרין העתיקה. לייבל'ה ראה כי אנשי מאה שערים התנפלו עליו בשאלות על זהות הדיין שדיבר עמו בערב שבת בדבר הפצועה בהפגנה בליל שישי, אך ארליך שלא מספר את המקורות כמו עיתונאי מקצועי ששומר על המקורות שלו, השאיר את השואלים פעורי פה.

את העיתונאי יוסי שטארק ראה לייבל'ה במזג האוויר הסוער של בני ברק. שטארק, תושב בית שמש, הגיע לבדוק את מצב התחבורה בעיר התורה והחסידות. 

בחגיגות החנוכה והמעצרים במאה שערים ראה לייבל'ה את כתב השטח של ירושלים העיתונאי יאיר לוי כשהוא בלוק חדש עם סריג מיוחד. לשאלת לייבל'ה מדוע בחר בסריג בצבע בולט, השיב לוי כי מדובר בסריג לאירועים מיוחדים בשכונה שלא יתבלבלו בו ויחשבו לאחד הקיצונים ה"י. 

בהדלקת נר חנוכה המרגשת בחצר הקודש ויז'ניץ אליה לייבל'ה נוהג להגיע מידי שנה, הוא ראה את איש העסקים הנודע ר' ברוך שטרן מפתח תקווה שהגיע להדלקה על פי נוסח בית ויז'ניץ. שטרן קיבל מהרבי חנוכה געלט כסגולה לשמירה.

ואת הנגיד הרב אביגדור כהן המוכר ממעדני 'זהבה', ראה לייבל'ה השבוע מופיע על מודע בבית הכנסת של באיאן ברחוב חבקוק בבני ברק שם תרם ריהוט חדש, והוכתר ל'ראש הקהל'.

גם החסידים אוהבים את הנשיא ביידן: בהדלקת נרות בבית הלבן ראה לייבל'ה את יענקי איצקוביץ יו"ר 'השומרים' מסביר לביידן על הפעילות הנמרצת ואמר כי אם צריך עזרה בחיפושים הוא תמיד יהיה מוכן להגיע מברוקלין. הנשיא ביידן השתכנע והכריז על הצבת חנוכייה קבועה בבית הלבן.

בפגישה במסעדה מקומית בדובאי נצפו השבוע איש העסקים עוה"ד משה יצחק אוסדיטשר יחד עם מר אלברטו סרור חבר סנט במקסיקו, ואיש עסקים מקומי, כנראה בדרך לעוד עסקת ענק מסביב לעולם. 

את ליל שני של חנוכה עשה לייבל'ה בבית שמש, מעוז הקיצונים, שם השתתף בבר מצווה לבנו של מנהל אולפני MW בירושלים, מיכאל וינברגר (האח של זאנוויל) ומי שחתום על ההצלחה הגדולה של מקהלת 'מלכות' מיום היווסדה ואף מכונה הרב של המקהלה. בשמחה הופיעו כל החברים לצד אמן הקלידים בנצי רובין.

לייבל'ה כאן כדי לספר לכם כי מיכאל התחדש בשטריימל חדש לבקשת מעריצי מלכות מארה"ב.

עוד פגש לייבל'ה בשמחת בר המצווה את כוכב הזמר החסידי זאנוויל ווינברגר, האח של... מי שעורר השבוע סערה בעקבות ראיון שנתן למגזין' משפחה' יחד עם הזמר ארל'ה סאמט - שם אמרו השניים "לעולם לא נשיר 'אמן על הילדים שלי'". זאנוויל נכנס, הושיב בחיקו את בנו, עצם עיניו ונשא תפילה כלפי מעלה על הילדים של כולנו, על ידי שירים חסידים וניגונים קדושים והנעים בקולו במשך שעה שלמה. לייבל'ה התרגש מהמחזה.

לייבל'ה גם פגש את זאנויל וגדול הזמר מרדכי בן דוד שניות לפני שעלו לבמה בבניני האומה - לייבל'ה הופתע לשמוע ממרדכי בן דוד שהוא וזאנויל בני דודים שניים.

את מוטי שטיינמץ חיבק מרדכי בן דוד חיבוק חם ואוהב לרגל החוק שהציעו במפלגות החרדיות סביב ההופעות של מוטי ששומר על גדרי הצניעות וההלכה. 

בטרקלין פתאל ראה לייבל'ה את איש האצולה לבית שפירא הגאון הרב פנחס רב בית המדרש סאדיגורה בתל אביב שנחת בארץ לכבוד חג החנוכה ולרגל היארצייט החמישי של אמו ע"ה. 

במעמד 26 סיומי זוהר שנערך כעת בבית הכנסת הגדול בירושלים ע"י ישיבת המקובלים נהר שלום, ראה לייבל'ה את הזמר שלמה כהן יושב ולומד את הזוהר הקדוש בכדי לסיים יחד עם האלפים. 

שנה שלישית חזקה: גדול הצלמים שוקי לרר יצא השבוע לדובאי לקיים את פרסום הנס בהדלקת הנר במרינה בדובאי בשנה השלישית ברציפות. לייבל'ה יודע לספר כי שוקי לא פראייר והשאיר את הבן נפתלי בארץ לבל יפסיק לצלם מאות הדלקות של רבנים ואדמו"רים.

לייבל'ה ראה השבוע שלושה דורות מתלמידי הגרמ"ד סלובייצ'יק זצ"ל מבריסק בחתונת בנו של הרב הגאון רבי שמעון יוסף מלר מחבר הספרים על בית בריסק. לייבל'ה ראה את ראשון תלמידי הגרמ"ד - הגאון רבי זאב שפירא מראשי ישיבת בית מאיר, עם הגאון רבי אליהו מן מראשי ישיבת אור ישראל, ואבי החתן רבי שמעון יוסף מלר.

העיתונאי מנחם קולדצקי עורך אתר 'המחדש' הכניס בערב הנר הראשון את בנו בבריתו של אא"ה. ויקרא שמו בישראל: יעקב - ע"ש אביו הגאון רבי יעקב קולדצקי זצ"ל שנפטר במגפת הקורונה ל"ע. 

הסנדק היה המגיד הגאון רבי יצחק קולדצקי, דודו של מנחם, שבירך שהרך הנולד יהיה צדיק כמו האבא. בשמחת השלום זכר השתתפה כל תעשיית הברנז'ה של מודיעין עילית ובראשם יצחק פלדמן דוד רוזנטל, עו"ד נתן רוזנבלט, יעקב מלמד, יעקב פריימן ועוד. לייבל'ה שולח את ברכתו. 

עוף השמיים הוליך ללייבל'ה מחזה מדהים היישר מיערות פולין המושלגות שבו נראים המלחין הערשי רוטנברג וגיטרה בידו עם מקהלת 'נרננה' עם עגלה רתומה לשני סוסים. אולי ייחשף בהמשך מה הם שרו באותו מעמד.

בשבע ברכות - שאבעס טיש, וקומזיץ ליל שישי על מעדני שולחן השבת אצל החתן שמעון יוחנן פקשר סמנכ"ל מאפיית סאטמאר'ס בעקערי, עם הקומזיצר החסידי דודי אייזנשטיין שהרים את כולם מעל גבי הקרקע, לצד הקלידן אלימלך יוזעף, והגיטריסט יוחנן ארליך.

ויש את אלו שהתחדשו לכבוד חנוכה: הצלם המוכשר משה גולדשטיין התחדש השבוע בכובע חסידי חדש ומהודר בחנות של 'דסקל'. גולדשטיין טוען כי הכובעים החסידיים התייקרו מאוד, אך ההופעה והתפקיד מחייבים לבוש הולם. 

המנצח דודי קאליש נצפה בבחירת משקף ייחודי מבית u_optic280 באעלד בעזרתו של המנהל היקר מנחם פרוכטר שהרכיב לו את המשקפיים החדשים בכדי שיוכל לקרוא את התווים בצורה מיטבית. 

גם הילד המקסים חיזקי טורנהיים התחדש השבוע בכובע חדש מתנת 'סנדרס' כובעים שפגש אותו בחנוכה והעניק לו את הכובע המיוחד. 

לפני כחודש נגנבו ספרי תורה עתיקים מבית כנסת בראשל"צ ונגרם צער גדול לבאי בית הכנסת. המשטרה עצרה חשודים בגניבה והספרים הקדושים נמצאו. בנר רביעי של חנוכה מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון עם פיקוד המרחב והתחנה החזירו את הספרים לבית הכנסת בשירה וריקודים. מדובר בספרים שהעלו מתוניס על ידי סבו של הצלם עזרא טרבלסי שהגיע להחזיק את הספרים שנגנבו. 

באווירת חנוכה כונני מד"א הצלה שרון הוזנקו למקרה טביעה בחוף בלו ביי בעיר, בחסדי שמים ללא נפגעים. לאחר שסיימו הצטרפו המתנדבים להדלקת נרות חגיגית על החוף. 

הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף כיבד השבוע את יו"ר תנועת ש"ס ושר הבריאות בקרוב אריה דרעי, להדליק נרות חנוכה באירוע הוקרה לאלפי עובדי הדסה שנערך בבנייני האומה, ביוזמת מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה הפרופ' יורם וייס.

באירוע בהדסה השתתף גם ראש העיר ירושלים משה ליאון אשר הגיע להודות להנהלת הדסה על עבודת הקודש כל ימות השנה לטובת תושבי העיר.

בשבע ברכות משפחתי פגש לייבל'ה את אברימי גולדשטיין ממלכות והראיס של ביתר מאיר רובינשטין סוגרים פינות אחרונות לפני ה'קולולם' השנתי שיתקיים בעיר.

הרב יצחק אוסטרליץ מנכ"ל איגוד הסמינרים נצפה השבוע בתפילה על ציון זקנו בהונגריה לרגל 110 שנה, לפטירתו של הגאון הצדיק הרב פנחס שטיינר זצ"ל ששימש אב"ק אילאק.

איש התקשורת ודובר ש"ס לשעבר איציק סודרי ומנכ"ל מיגו איציק קרומבי, נצפו משיקים כוסות לחיים עם חניכי תכנית מיגו באירוע הדלקת הנרות של קרן קמ"ח בבית שגריר בריטניה בישראל.

 

ועוד לפני שנתניהו חייג לנשיא ובישר לו 'עלה בידי' התנהל בכנסת מרתון חקיקות. למרות כל הלחץ האדיר שהיה מסביב לכל זה עזב ח"כ אורי מקלב סגן השר המיועד לביקור מיוחד במפעלות עמותת 'חיינו' המסייעת לחולי סרטן.

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לח"כ יעקב טסלר מיהדות התורה לרגל נישואי בנו ביום רביעי בשבוע הבא בלונדון. השבת תתקיים העלייה לתורה במחיצת הרבי מויז'ניץ ואלפי חסידים שיגיעו לשבת חנוכה. השבוע הוא גם חגג ברית לנכד בשעה טובה ולייבל'ה שולח מזל טובים.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לקמב"צ זק"א מחוז צפון המתנדב היקר והמסור חזקי פרקש לרגל שמחת אירוסי הבן בשעה טובה, עם בת המתנדב דוד רוזנברג - צוות צפון.

ברכת מזל טוב לידידינו העיתונאי חזקי ניימן לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב להרב ישראל אליעזר גלוסקינוס מנהל ישיבת בריסק וחיידר מנחת חינוך לרגל אירוסי בנו עם נכדת סגר"ע אופקים הרב אברהם דייטש. בשמחה ראה לייבל'ה ראש ישיבת בריסק הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק.

ברכת מזל טוב לחיים אלטר פריד, מנכ"ל מוסדות לעלוב, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. הקידוש יתקיים בשבת הקרובה בת"ת אור שרגא בירושלים.

ברכת מזל טוב מזל טוב לגרפיקאי ברוך הכישרון ברוך קליין מעולם העיתונות החרדית לרגל שמחת אירוסי הבן בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד