י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
נאום היסטורי

זלנסקי בקונגרס: "לעולם לא ניכנע, אוקראינה כמו ארה"ב מול הנאצים"

נאומו של זלנסקי לפני הקונגרס הלילה הותיר את האמריקאים מאוחדים יותר נגד הרוסים. הנשיא האוקראיני נשא פנייה נרגשת לתמיכה אמריקנית נוספת, ונשבע כי ארצו תנצח במלחמתה עם רוסיה. הנשיא השווה את צבא אוקראינה לצבא ארה"ב שנלחם נגד הנאצים

זלנסקי בקונגרס: "לעולם לא ניכנע, אוקראינה כמו ארה"ב מול הנאצים"
זלנסקי בנאומו בקונגרס צילום: צילום מסך

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם הלילה בקונגרס באנגלית, נאום עוצמתי נלהב והודה לארצות הברית על תמיכתה במלחמתו נגד רוסיה והבטיח ניצחון, הוא התחנן לסיוע נוסף כדי לנצח את רוסיה.

צ'אק שומר, סנטור יהודי דמוקרטי אומר שהוא שאל את זלנסקי מה המשמעות אם הקונגרס לא יעביר סיוע. "הוא אומר שזה אומר שנפסיד במלחמה", סיפר שומר. החלטות הקונגרס, אמר זלנסקי, יכולות להציל את אוקראינה. "תנו להחלטות האלה להתקבל", הוא אמר, הוא ביקש סיוע של כמעט 50 מיליארד דולר לאוקראינה.

נאומו המלא של זלנסקי

תודה רבה לכם. תודה רבה על כך. תודה. זה יותר מדי בשבילי. כל זה למען האנשים הנהדרים שלנו. תודה רבה לכם.

אמריקאים יקרים, בכל המדינות, הערים והקהילות, כל אלה שמעריכים את החירות והצדק, שמוקירים אותו חזק כמונו האוקראינים בערים שלנו, בכל משפחה ומשפחה, אני מקווה שדברי הכבוד והכרת הטוב יהדהדו בכל לב אמריקאי .

גברתי סגנית הנשיא, אני מודה לך על מאמציך לעזור לאוקראינה. גברתי היושבת-ראש, ביקרת באומץ באוקראינה במהלך המלחמה. תודה רבה לך. כבוד גדול. תודה.

יש לי זכות גדולה להיות כאן. חברי קונגרס יקרים, נציגי שתי המפלגות שביקרו גם בקייב, חברי קונגרס וסנאטורים נכבדים משתי המפלגות שיבקרו באוקראינה בעתיד, עיתונאים יקרים, זה כבוד גדול עבורי להיות בקונגרס האמריקני ולדבר איתכם וכל האמריקנים.

כנגד כל הסיכויים ותרחישי האבדון, אוקראינה לא נפלה. אוקראינה חיה ובועטת. תודה. וזה נותן לי סיבה טובה לחלוק איתכם את הניצחון המשותף הראשון שלנו: ניצחנו את רוסיה בקרב על מוחות העולם. אין לנו פחד, וגם לאף אחד בעולם אין צורך לפחד. האוקראינים זכו בניצחון הזה, וזה נותן לנו אומץ שנותן השראה לכל העולם.

האמריקאים זכו בניצחון הזה, וזו הסיבה שהצלחתם לאחד את הקהילה העולמית, להגן על החירות והחוק הבינלאומי. האירופים זכו בניצחון הזה, ובגלל זה אירופה חזקה ועצמאית מתמיד. העריצות הרוסית איבדה שליטה עלינו. וזה לעולם לא ישפיע שוב על המוח שלנו.

עם זאת, עלינו לעשות כל מה שצריך כדי להבטיח שגם מדינות הדרום הגלובלי יזכו בניצחון כזה. אני יודע עוד דבר אחד, לדעתי חשוב מאוד: לרוסים תהיה הזדמנות להיות חופשיים רק כשהם יביסו את הקרמלין במוחם. עם זאת, הקרב נמשך, ועלינו להביס את הקרמלין בשדה הקרב, כן.

הקרב הזה הוא לא רק על השטח, על חלק זה או אחר של אירופה. הקרב הוא לא רק על החיים, החופש והביטחון של האוקראינים או כל אומה אחרת שרוסיה מנסה לכבוש. המאבק הזה יגדיר באיזה עולם יחיו הילדים והנכדים שלנו, ואחר כך ילדיהם ונכדיהם.

זה יגדיר אם זו תהיה דמוקרטיה של אוקראינים ועבור אמריקאים - לכולם. לא ניתן להקפיא או לדחות את הקרב הזה. אי אפשר להתעלם מזה, בתקווה שהאוקיינוס ​​או משהו אחר יספק הגנה. מארצות הברית ועד סין, מאירופה ועד אמריקה הלטינית ומאפריקה ועד אוסטרליה, העולם קשור ותלוי זה בזה מכדי לאפשר למישהו להישאר בצד ובו בזמן להרגיש בטוח כאשר קרב כזה נמשך.

שתי האומות שלנו הן בעלות ברית בקרב הזה. והשנה הקרובה תהיה נקודת מפנה, אני יודע זאת, הנקודה שבה האומץ האוקראיני והנחישות האמריקאית יבטיחו את עתיד החופש המשותף שלנו, החופש של אנשים שעומדים על ערכיהם.

גבירותיי ורבותיי - אמריקאים, אתמול לפני שהגעתי לכאן לוושינגטון די.סי. הייתי בקו החזית בבאחמוט שלנו במזרח אוקראינה, בדונבאס. הצבא הרוסי ושכירי החרב כבשו את באחמוט ללא מאז מאי, אבל באחמוט שוב עומדת.

בשנה שעברה - גרו 70,000 אנשים בעיר באחמוט, ועכשיו נשארו רק מעט אזרחים. כל סנטימטר של הארץ ההיא ספוגה בדם; ירי נשמע כל שעה. תעלות בדונבאס מחליפות ידיים מספר פעמים ביום בלחימה עזה, ואפילו בלחימת ידיים. אבל דונבאס האוקראינית עומדת.

הרוסים משתמשים בכל דבר, בכל מה שיש להם נגד באחמוט ושאר הערים היפות שלנו. לכובשים יש יתרון משמעותי בארטילריה. יש להם יתרון בתחמושת. יש להם הרבה יותר טילים ומטוסים ממה שהיו לנו אי פעם. זה נכון, אבל כוחות ההגנה שלנו עומדים - וכולנו גאים בהם.

הטקטיקה של הרוסים היא פרימיטיבית. הם שורפים והורסים כל מה שהם רואים. הם שלחו בריונים לקו החזית. הם שלחו אסירים למלחמה. הם זרקו הכל נגדנו, השליכו את כל מה שהיה להם נגד העולם החופשי, בדיוק כמו החיילים האמריקנים האמיצים שהחזיקו בקווים שלהם ונלחמו בכוחותיו של היטלר ב-1944, חיילים אוקראינים אמיצים עושים את אותו הדבר לכוחותיו של פוטין. אוקראינה מחזיקה את הקווים שלה ולעולם לא תיכנע.

אם טילי הפטריוטים שלכם יפסיקו את הטרור הרוסי נגד הערים שלנו, זה יאפשר לפטריוטים האוקראינים לעבוד במלואם כדי להגן על חירותנו. כשרוסיה לא יכולה להגיע לערים שלנו באמצעות הארטילריה שלה, היא מנסה להשמיד אותן בהתקפות טילים. יותר מזה, רוסיה מצאה בכך בעלת ברית - סבמדיניות הרצח עם הזה הזו: איראן. מל"טים קטלניים איראניים שנשלחו לרוסיה במאות, הפכו לאיום על התשתית הקריטית שלנו. כך מצא מחבל אחד את השני.

זה רק עניין של זמן מתי הם יתקפו נבעלות הברית האחרות שלכם אם לא נעצור אותם עכשיו. אנחנו חייבים לעשות את זה. אני מאמין שלא צריך להיות טאבו בינינו בברית שלנו. אוקראינה מעולם לא ביקשה מהחיילים האמריקאים להילחם על אדמתנו במקומנו. אני מבטיח לכם שחיילים אוקראינים יכולים להפעיל בצורה מושלמת טנקים ומטוסים אמריקאים בעצמם.

גם לסיוע פיננסי יש חשיבות קריטית, ואני רוצה להודות לכם, תודה רבה, תודה גם על חבילות פיננסיות שכבר סיפקתם לנו וגם על אלו שאולי תהיי מוכנה להחליט עליהן. הכסף שלכם הוא לא צדקה. זוהי השקעה בביטחון העולמי ובדמוקרטיה שאנו מטפלים בה בצורה האחראית ביותר.

גבירותיי ורבותיי, אמריקאים, בעוד יומיים נחגוג את חג המולד. אולי לאור נרות. לא בגלל שזה יותר יפה, לא, אלא בגלל שלא יהיה חשמל. למיליונים לא יהיו לא חימום ולא מים זורמים. כל אלה יהיו תוצאה של התקפות טילים ומל"טים רוסיים על תשתית האנרגיה שלנו.

אני יודע שהכל תלוי בנו, בכוחות המזוינים של אוקראינה, אבל כל כך הרבה תלוי בעולם. כל כך הרבה בעולם תלוי בכם. כשהייתי אתמול בבאחמוט הגיבורים שלנו נתנו לי את הדגל, דגל הקרב, הדגל של אלה שמגנים על אוקראינה, אירופה והעולם במחיר חייהם. הם ביקשו ממני להביא את הדגל הזה אליכם, לקונגרס האמריקאי, לחברי בית הנבחרים ולסנטורים שהחלטותיהם יכולות להציל מיליוני אנשים.

אז תנו להחלטות האלה להתקבל. תן לדגל הזה להישאר איתכם, גבירותיי ורבותיי. הדגל הזה הוא סמל לניצחון שלנו במלחמה הזו. אנחנו עומדים, אנחנו נלחמים וננצח כי אנחנו מאוחדים - אוקראינה, אמריקה וכל העולם החופשי.

רק דבר אחד, אם אוכל, הדבר האחרון - תודה רבה לך, שאלוקים יגן על החיילים והאזרחים האמיצים שלנו, שאלוקים יברך לנצח את ארצות הברית של אמריקה. חג שמח ושנה טובה ומנצחת. סלבה אוקראיני (תהילה לאוקראינה).

ולדימיר זלנסקי קונגרס ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד