כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סאגת האיים בים האדום

מצרים מעכבת את יישום ההסכם עם ארה"ב וישראל

מצרים מעכבת את יישום ההסכם עם ארה"ב, סעודיה וישראל לגבי האיים טיראן וסנפיר בים האדום, הסכם שסלל את הדרך לצעדי נורמליזציה של סעודיה כלפי ישראל במהלך ביקורו של הנשיא ביידן במזרח בתיכון השנה

נשיא מצרים עם יורש העצר הסעודי
נשיא מצרים עם יורש העצר הסעודי צילום: משרד החוץ הסעודי

מצרים מעכבת את יישום ההסכם עם ארה"ב סעודיה וישראל לגבי האיים טיראן וסנפיר בים האדום, שסלל את הדרך לצעדי נורמליזציה עם הסעודים כלפי ישראל במהלך ביקורו של הנשיא ביידן במזרח בתיכון בחודש יולי, כך מדווח ברק רביד באתר 'וואלה'.

על פי הדיווח ההסכם, שכלל שורה של הבנות בין ארה"ב, סעודיה, ישראל ומצרים היה הישג מדיניות חוץ משמעותי עבור ממשל ביידן וכן עבור ממשלת ישראל. ההסכם היה אמור להשלים את תהליך העברת האיים ממצרים לסעודיה, שנמשך למעלה מחמש שנים. כחלק מההסכם, כוח המשקיפים הבינלאומי בראשות ארה"ב, שהוצב באיים במשך כמה עשורים, היה אמור לעזוב את האיים לבסיס חדש בחצי האי סיני עד סוף חודש דצמבר.

בשבועות האחרונים מצרים החלה להעלות בפני ארה"ב, בפני כוח הפקחים הבינלאומי ובפני גורמים נוספים שורה של הסתייגויות, בעיקר בעלות אופי טכני, לגבי יישום ההסכם.

בכירים ישראלים אמרו כי ההסכם, כולל יציאת המשקיפים הבינלאומיים מהאיים, לא ייושם עד סוף דצמבר כפי שנקבע, וזאת בשל ההסתייגויות המצריות. שגרירויות מצרים בוושינגטון ובתל אביב לא הגיבו לפניות בנושא. שגרירות סעודיה בוושינגטון גם היא לא מסרה תגובה.

מספר בכירים ישראלים אמרו ל'וואלה' כי הם סבורים שמצרים מעכבת את יישום ההסכם על האיים בים האדום בגלל סוגיות שנוגעות ליחסים בין ארה"ב למצרים, כולל הסיוע הצבאי האמריקני.

ישראל מצרים ארה''ב סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד