כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מסר לחנוכה

"רצו לקחת לנו את האור": הגר"ש גלאי בסרטון מרגש לצד הנרות

כשהוא מלא התרגשות על קיום מצוות הדלקת נר חנוכה, בעודו יושב לצד החנוכיה בלילה הרביעי של חנוכה, מסביר מרן הגר"ש גלאי את הסמליות שבנס פח השמן • הרב מסביר מה המצווה המיוחדת לימי החנוכה וגם מברך בכל פה את מי שיזכו לקחת בה חלק

"רצו לקחת לנו את האור": הגר"ש גלאי בסרטון מרגש לצד הנרות
הגר"ש גלאי צילום: באדיבות המצלם

באי ביתו של עמוד התפילה מרן הגר"ש גלאי שליט"א, תיעדו את הדברים שאמר בהתרגשות רבה אחרי הדלקת הנר הרביעי של חנוכה.

להאיר משפחות בחנוכה- הקליקו כאן>>>



"אנחנו נמצאים בימי החנוכה", פתח הגר"ש שליט"א בהקדמה לדבריו, "אלו ימים שבהם הקב"ה גרם לנו שנרות שהיו צריכים לדלוק יום אחד דלקו שמונה ימים.

"נר מצוה ותורה אור", "הוסיף הרב שליט"א, "מה שהם (היוונים) רצו, הם רצו ''להשכיחם תורתך'' (כלומר לכבות את אור המצווה), והקב"ה הראה שדווקא בזה, בקיום המצוות הוא יראה לנו שהם לא יקחו לנו את האור, הוא יתן לנו את האור! זה (נס פח השמן) רק סמל וסימן, הם רצו לקחת לנו את האור - והקב"ה יתן לנו שנוכל להמשיך הלאה!".

עוד הוסיף מרן שליט"א בהתרגשות רבה על מצוות הצדקה המיוחדת לימים אלו שכל אחד ואחד יכול לקחת בה חלק: "בימי החנוכה זאת זכות עצומה", אמר מרן.

"לא סתם כתוב שמחזרים על פתחי נדיבים (בחנוכה), בגלל שכמו שהקב"ה האיר לנו אנחנו צריכים להאיר את הבתים של יהודים שאין להם!".

לסיום הרעיף הרב שבחים על העוסקים במלאכת הקודש של עבודת הצדקה ואמר: "זכו גבאי 'קופת העיר', שאני יודע מקרוב כמה משפחות הם מאירים להן - בייחוד בימים האלו - כשהקב"ה רואה שעוזרים אחד לשני ועושים אחד בשביל השני, הקב"ה יאיר גם לנו לכל אחד, לכל התומכים והמסייעים ל'קופת העיר', ויזכו בעזר ה' לאור גדול, ילדים ההולכים בדרך התורה, הרבה הצלחה והרבה סייעתא דשמיא, ובעזר ה' יבורכו כל התומכים והמסיעים ל'קופת העיר' בכל מילי דמיטב!".

להאיר משפחות בחנוכה- הקליקו כאן>>>

קופת העיר הרב שמעון גלאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד