א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
דיווח סעודי

ישראל תקפה יחידה מיוחדת של חיזבאללה בסוריה

ערוץ אל ערביה דיווח על תקיפה ישראלית נוספת, לכאורה, בסוריה. היעד, על פי הפרסום, יחידת המל"טים של ארגון הטרור. המקורות ציינו שיחידה 127 השייכת לארגון חיזבאללה, אחראית על ייצור הכטב"מים בלבנון

ישראל תקפה יחידה מיוחדת של חיזבאללה בסוריה
תקיפה ישראלית בסוריה

צה"ל מגביר תקיפות נגד נוכחות איראן בסוריה? ערוץ אל-ערבייה הסעודי דיווח כי בלילה שבין ראשון לשני השבוע ישראל תקפה, לכאורה, בשדה התעופה אל-קסייר בפרברי חומס שבסוריה את יחידה 127 של חיזבאללה. על פי הדיווח, יחידה זו אחראית על ייצור, פיתוח ומחקר של מל"טים. בנוסף, דווח עוד כי בלילה שבין שני לשלישי הותקף מבנה רב קומות המשמש כמטה פיקוד ושליטה איראני בדמשק, כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

מוקדם יותר השבוע, צבא סוריה האשים את ישראל כי תקפה בין שני לשלישי בלילה באזור הבירה דמשק. לדברי הסורים, חיל האוויר הישראלי שיגר טילים מצפון מזרח הכנרת לעבר כמה עמדות באזור דמשק. מערך הנ"מ הופעל ויירט חלק מהטילים. שני אנשי צבא סורים נפצעו ונגרמו נזקים.

במקביל, מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציוני שמקום מושבו בבריטניה, מדווח כי אנשי חיזבאללה ובעלי בריתו ביצעו ביום שני שורת מעצרים באזור אל-קסיר שבגבול סוריה-לבנון, יום לאחר התקיפה המיוחסת לישראל באזור. עוד דווח כי חיזבאללה משתמש במעבר אל-קסיר כדי להבריח משלוחים מסוריה ללבנון, וכי אמש עברו מכליות מסוריה ללבנון דרך המעבר שבאל-קסיר ותחת פיקוח של חיזבאללה. עוד מדווח הארגון כי ישנה "תרעומת" בתוך המשטר הסורי על התפרסותם של חיזבאללה ואיראן בתוך שטח סוריה. במקביל, הארגון מדווח כי מספר ההרוגים מהתקיפה המיוחסת לישראל בשלישי בלילה בא-סיידה זיינב, דרומית לדמשק, עלה ל-6, מתוכם 3 בעלי אזרחות סורית ו-3 בעלי אזרחות זרה.

 

לבנון סוריה תקיפה ישראלית חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד